MónTerrassa
La baixa laboral ja es gestiona des del mateix hospital d’ingrés
  • CA

Terrassa ha començat a desplegar aquesta tardor la gestió de les incapacitats temporals (IT) per ingrés hospitalari des del mateix hospital, amb l’objectiu de treure aquests tràmits de l’atenció primària. Actualment els dos grans centres sanitaris de la ciutat, Mútua i Hospital, estan preparats informàticament per tramitar-les.

Amb aquest nou programa, les persones que ingressen a l’hospital, tant si entren per urgències com per via programada, poden tramitar la baixa laboral des del mateix hospital i la rebran automàticament a través de La Meva Salut, així s’estalvia el desplaçament dels familiars al CAP per gestionar-la. En els primers dies de desplegament a Terrassa s’han generat ja 50 incapacitats temporals.

Població en edat laboral

La mesura beneficia la població en edat laboral i forma part del conjunt d’iniciatives del Departament de Salut destinades a desburocratitzar l’atenció primària. El canvi permet agilitzar els processos, disminuir el nombre de contactes a l’atenció primària per gestions d’aquest tipus, i millorar l’experiència del pacient i el seu entorn.

La baixa per incapacitat temporal la genera el mateix hospital quan es fa l’ingrés, si el pacient ho requereix, a partir de la informació que es recull en aquell moment. Si al cap de 7 dies – comptant des del primer dia que va faltar a la feina- el pacient encara continua ingressat, es genera un comunicat de confirmació de manera automàtica, que té una validesa de 14 dies. Tant la baixa com el primer comunicat es poden descarregar immediatament des de La Meva Salut.

Els comunicats de confirmació següents s’han de tramitar des de l’atenció primària. Catalunya, la gestió de les IT des dels hospitals va començar a la Regió Sanitària Metropolitana Nord el febrer de 2022.

El desplegament ha continuat aquest tardor a la ciutat de Terrassa i properament arribarà a la resta de centres hospitalaris de la Regió.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa