MónTerrassa
Resposta de Via Pública a una carta que criticava un radar

El passat 19 de febrer, es publicava en aquest mitjà una carta del senyor Xavier Climent i Gabriel titulada “Alerta amb un radar a Terrassa que dispara de forma indiscriminada” on es plantejava la idoneïtat de la col·locació d’aquest dispositiu de control a la rambleta del Pare Alegre, així com el seu funcionament per discriminar els excessos de velocitat en aquest punt, a més de la disposició dels senyals informatius sobre els límits de velocitat a la zona d’accés des de la sortida de l’autopista C-58.

En relació al funcionament del dispositiu de control que es col·loca ocasionalment en aquest punt, cal fer esment que no actua de manera “indiscriminada”, sinó que precisament discrimina perfectament els excessos sobre la màxima velocitat permesa en aquesta via ja urbana. Com tots els aparells de control, aquest passa les revisions oportunes que marca la normativa, i com és en el cas que es presenta, “salta” quan la velocitat de circulació és de 70 km/h, quan el límit en aquest tram és de 50.

L’escrit també cita que la ubicació d’aquest dispositiu es troba en la sortida d’una autopista, quan la realitat és que hi ha una distància de 1.350 metres des de la sortida de l’autopista fins al senyal de límit de velocitat en trama urbana que és de 50 km/h. En aquest trajecte hi ha cinc senyals de trànsit que indiquen la prohibició de circular per sobre d’una determinada velocitat de manera regressiva, primer a 100 km/h, després a 80, a 60 i dos de 50. Una distància suficient des de la sortida de la C-58 per poder realitzar de manera còmoda la reducció de velocitat. Sobre aquests darrers extrems disposem d’un informe detallat a disposició de qui ho vulgui consultar.

La col·locació del dispositiu de velocitat en aquest punt de la trama urbana, respon als criteris de la prefectura de la Policia Municipal i subjectes a la legalitat vigent, d’acord amb el requeriments i sol·licituds rebudes des de diferents àmbits ciutadans, com dels propis veïns de la zona; ciutadania que freqüenta els passos senyalitzats per accedir, per exemple als jutjats o a l’hotel proper i aparquen el seu vehicle al barri del Segle XX; així com les mesures efectuades en aquest sentit i les informacions dels propis agents de la Policia Municipal que observen com alguns vehicles arriben a aquest punt a una velocitat anormalment alta.

Per últim, cal fer esment en el factor pedagògic que es desprèn de la col·locació dels dispositius de control de velocitat, sobretot en punts de trama urbana. Les dades que disposem a nivell de Catalunya de la Dirección General de Tráfico confirmen que l’excés de velocitat és la causa d’un de cada quatre morts en accidents de trànsit. A més, en vies urbanes, segons les dades, la velocitat és un factor clau, ja que la probabilitat que un vianant sobrevisqui a un atropellament a 80 km/h és pràcticament nul·la. A Catalunya, el 50% de les víctimes mortals en l’àmbit urbà són vianants. Cal reflexionar sobre si s’ha d’obrir un debat sobre la disjuntiva entre velocitat i seguretat. Des de l’Ajuntament de Terrassa creiem que a la ciutat s’ha d’apostar per garantir la seguretat de tothom.

Direcció de serveis de Via Pública, Seguretat i Protecció Civil de l’Ajuntament de Terrassa

Comentaris

  1. Icona del comentari de: @Niuet a març 02, 2018 | 13:31
    @Niuet març 02, 2018 | 13:31
    Bla... bla.. bla... Però si els passos de vianants estan semaforitzats!!! Aquesta "furgo" la van passejant per les avingudes i entrades de Terrassa (Parc Vallès) amb únic afany recaptatori. Eh! Que a mi em sembla molt bé que se sancioni als conductors que entren a Terrassa a 120Km/h però després del radar hi ha d'haver la Policia Municipal. No s'hi valen sancions per carta!

Respon a @Niuet Cancel·la les respostes

Comparteix