Fluïdesa, poques aglomeracions i resignació dels usuaris en el primer dia laborable afectat pel tall de tres línies de Rodalies (R3, R4 –nord i sud- i R12) per les obres al túnel viari de Glòries. La majoria dels viatgers que aquest dilluns han hagut de baixar dels combois a Sant Andreu Arenal opten per agafar l’L1 del metro a Fabra i Puig per continuar el seu trajecte, en detriment d’un autobús llançadora fins a Arc de Triomf utilitzat per menys de 10 passatgers de mitjana. “Vinc de Terrassa i vaig cap a Sant Joan Despí. Avui faig el primer trajecte i quan he arribat aquí a Sant Andreu Arenal em diuen que pilli el metro i m’espavili”, ha assenyalat contrariada Laia Picón. “El bitllet sembla que no em serveix perquè tinc un bonotren i hauré de pagar per agafar el metro”, ha continuat Picón. “A veure si puc arribar a temps, que entro a les nou a treballar”, ha afegit aquesta usuària de l’R4 nord.

“Jo vinc de Manresa i anava a Arc de Triomf per fer unes gestions al centre de Barcelona”, ha comentat en Pere, que ha reconegut que el tall de Rodalies l’ha agafat “per sorpresa”. “Però bueno, hi ha molta informació i està bé”, ha puntualitzat el bagenc. La Cristina, de Cerdanyola del Vallès, sí que estava ben informada en canvi de les obres a Glòries i el tall a Rodalies, previst del 21 de desembre al 5 de gener. “Estava avisada i la meva alternativa prevista és el metro. Però m’hauré de comprar un bitllet que no utilitzo normalment”, ha lamentat la Cristina. “En definitiva, hauré de gastar més diners i més temps, ja que he de fer quatre parades addicionals”, ha calculat aquesta usuària de Rodalies. Segons Renfe, el tall de afectarà aquests dies laborables ‘de Nadal’ uns 60.000 usuaris –força menys que un feiner de setembre, per exemple-, que tardaran “uns 15 minuts més de mitjana” en el seu trajecte habitual.

Durant aquest període de 15 dies, la línia 1 del metro ha incrementat el seu servei amb tres trens en hora punta els dies laborables i s’ha posat un bus llançadora entre les estacions de Sant Andreu Arenal, la Sagrera i Clot Aragó per l’avinguda Meridiana. “Fem les obres en aquest període de Nadal per afectar els menys usuaris possibles”, va comentar la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, que dissabte va detallar que les validacions a l’estació de Fabra i Puig –a la línia 1 del metro i a tocar de Sant Andreu Arenal- havien augmentat un 140%. El bus llançadora està tenint un èxit més discret amb menys de 10 usuaris de mitjana. No obstant això, el govern municipal el mantindrà ja que redueix el temps de trajecte i evita haver de baixar escales als usuaris que viatgen amb cotxets, cadires de rodes o carretons.

Reforç de 100 persones per campanya informativa

En paral·lel, TMB i Renfe han posat en marxa una campanya informativa per als viatgers de les línies R3, R4 i R12 amb la incorporació de 60 persones a peu de carrer i 40 membres de personal de seguretat. També s’han imprès 125.000 fulletons per repartir als usuaris a les estacions d’origen alertant del tall entre el 21 de desembre i el 5 de gener, i oferint les alternatives de transport, a banda de 575 cartells a estacions, missatges de megafonia i insercions a la premsa. La presidenta de TMB va reconèixer però que els treballs ocasionarien molèsties als viatgers. “Els hi demanem excuses. Però també comprensió perquè serà una actuació enfocada a millorar la plaça de les Glòries”, va concloure Alarcón.

Nou comentari