MónTerrassa
Renfe guanya un 4,5% de passatgers a Catalunya
  • CA
El servei de Renfe a Catalunya ha registrat 1.600 incidències des de l’any 2012 | Gemma Aguilera

!--akiadsense-->

El servei de ferrocarril espanyol Renfe ha tancat el 2017 a Catalunya amb un increment del 4,5% dels bitllets expedits a passatgers, fins a situar-se en els 122,3 milions de viatgers, dels quals, la majoria, 113,5 milions, corresponen a Rodalies de Catalunya. Tot plegat suposa un increment del 4,5% dels viatgers, i s’arriba al número de clients que utilitzaven aquest servei l’any 2008, abans que es fessin molt evidents les deficiències del servei a Catalunya, amb retards i avaries tan constants que fins i tot van fer que els usuaris sortissin al carrer per protestar.

A més, segons informa Renfe en un comunicat, els serveis de Rodalies de Barcelona han assolit una puntualitat mitjana del 94%, i del 78% als serveis Regionals. Durant el darrer any, Renfe ha aplicat un pla de millora d’accessibilitat a estacions amb una inversió prevista de 100 milions d’euros. Entre d’altres terminals s’ha actuat a Granollers Centre, Sabadell Centre, Sant Pol de Mar, Mollet Santa Rosa, Sant Miquel de Gonteres a Viladecavalls o Lavern-Subirats. Durant el darrer 2017, Renfe va posar en marxa un sistema d’informació en temps real, sobre el pas dels trens accessibles que circulen, així com de les estacions del servei de rodalia que ofereix instal·lacions adaptades.

Per altra banda, les aplicacions mòbils de Rodalies han estat descarregades per més de 280.000 usuaris, i ofereixen informació sobre els horaris i trens de rodalies de manera detallada i alhora memoritza recorreguts habituals, rebre avisos sobre informació d’obres i possibles alteracions del servei així com consultar mapes i estacions de les línies de Rodalies de Catalunya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa