Des de fa uns dies, Terrassa compta amb quioscos interactius d’informació en dues de les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat. Es tracta de les estacions Rambla i Vallparadís Universitat, i des de l’empresa gestora del transport públic no es descarta que s’acabi ampliant a la resta, en funció de la resposta que se n’obtingui. Es tracta d’una acció que pretén millorar l’atenció a les persones usuàries i facilitar l’organització del viatge. I és que aquestes instal·lacions proporcionen en temps real dades d’interès per a les persones usuàries en el moment de viatjar com són els horaris, les incidències, les alteracions programades del servei o les possibilitats per completar el viatge amb altres operadors.
La iniciativa forma part de la campanya per motivar als ciutadans a utilitzar més el transport públic. La presidenta de Ferrocarrils, Marta Subirà subratlla que per fomentar-ho “el que hem de fer és facilitar aquest canvi modal, que les persones tinguin totes les necessitats cobertes en el moment que viatgen en tren i fer-ho d’una manera fàcil i directa”. Per exemple, podem saber en temps real quin grau d’ocupació porta el tren que hem d’agafar o planejar els enllaços que hem de fer entre línies. Les dades que ofereixen aquests quioscos interactius, que disposen de pantalla tàctil i sensor de llum, estan organitzades en un menú on hi ha accés a set funcionalitats:
- Horari, per consultar la informació horària dels trens.
- Estat del servei, per conèixer si hi ha alteracions previstes o incidències.
- Plànol de la xarxa, amb el detall de totes les línies i estacions d’FGC.
- Planificador de viatges, amb l’aplicació de Google.
- Plànol de l’entorn, amb mapes de la pròpia estació i de la seva zona d’influència.
- Instal·lacions, amb informació de l’estat d’ascensors i escales mecàniques.
- Aplicació Geotren d’FGC, amb informació en temps real del posicionament dels trens i el seu grau d’ocupació.

La informació és global, és a dir, no només ofereixen informació de la xarxa de Ferrocarrils sinó que també donen informació del servei d’altres operadors per tal de facilitar la intermodalitat i complementar l’experiència del viatge, sempre que aquestes siguin dades obertes. La ubicació al vestíbul de les estacions facilita que en facin ús tant les persones usuàries habituals de Ferrocarrils com aquelles que en fan un ús puntual, així com els turistes que es puguin desplaçar per la xarxa de transports. Els quioscos, que són accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda, també faciliten la consulta d’informació a aquelles persones que no disposen de l’aplicació per a mòbils d’FGC o a aquelles que no estan acostumades a fer aquest tipus de consultes en el telèfon mòbil.
Durant el mes de març i abril s’han instal·lat a les següents estacions:
- Línia Barcelona-Vallès: Pl. Catalunya (hi ha dos quioscos), Provença (hi ha dos quioscos), Gràcia, Av. Tibidabo, Muntaner, Sarrià, Valldoreix, Sant Cugat, Volpelleres, Sant Joan, Universitat Autònoma, Sabadell Plaça Major, Rubí, Terrassa Rambla i Vallparadís Universitat.
- Línia Llobregat-Anoia: Plaça Espanya, Cornellà Riera, Europa | Fira, Igualada, Ildefons Cerdà, L’Hospitalet, Sant Josep, Sant Boi, Molí Nou Ciutat Cooperativa, Martorell Central, Monistrol i Manresa Alta.