MónTerrassa
El programa educatiu Lecxit triplica els voluntaris pel curs 2021-22
  • CA

Gran èxit del programa Lecxit per al curs 2021-22, ja que s’ha aconseguit triplicar el nombre de voluntaris. Aquest programa, impulsat des de la Fundació Bofill, busca incrementar l’èxit educatiu de l’alumnat de primària a través de la comprensió lectora. Així, s’ha passat de les 37 persones voluntàries a les 121, i dels sis centres de secundària participants als onze. Lecxit consisteix en trobades regulars -un cop per setmana durant gairebé tot el curs- d’un alumne de 4t de primària amb necessitats de comprensió lectora amb una persona voluntària, majoritàriament alumnat dels instituts de la ciutat, que tutoritza l’infant. És una parella fixa, de manera que s’acaba generant un vincle de confiança que ajuda a millorar l’hàbit lector de manera més eficaç.

Per al curs 2021-22, els centres de secundària participants al projecte són Les Aimerigues, Ègara, Goya, Martí, Montserrat Roig i Ramon Pont, que ja van participar a l’edició anterior, més Cavall Bernat, Creixen, Mont Perdut, Santa Eulàlia i Terrassa, que havien participat en edicions anteriors a la pandèmia i ara es reincorporen. Aquest increment ha permès ampliar el nombre de centres de primària beneficiats. El curs passat el programa es va desenvolupar a sis escoles, mentre que en aquesta edició seran 16 els centres de primària participants.

La regidora d’Educació, Teresa Ciurana, s’ha mostrat molt satisfeta del gran increment de centres i de parelles que s’han pogut formar per a aquest curs: «És un orgull veure que a la ciutat es generen col·laboracions com aquestes, i és molt d’agrair que els instituts s’impliquin en aquest projecte tant beneficiós» ha dit la regidora, qui ha recordat que les trobades constants durant tot el curs (enguany finalitzaran el 2 de maig) tenen múltiples efectes positius: «No només milloren la comprensió lectora. També serveixen per estimular el gust per la lectura, prevenir l’absentisme escolar, fomentar l’educació en valors, millorar la integració i inclusió dels infants i afavorir el desenvolupament de l’alumnat en les àrees emocional, comunicativa i cognitiva. Per tot això, esdevé una eina molt útil que dona compliment a diversos objectius del Govern Municipal en matèria d’educació», ha explicat Ciurana.

Les biblioteques, punt de trobada

A diferència del curs passat, en aquest es recuperaran les trobades presencials, tot i que algun centre encara ha optat per mantenir el format telemàtic. Les reunions de les parelles participants tindran lloc a les biblioteques municipals, les quals també faciliten material per poder dur a terme l’activitat. La BD2 serà l’únic punt Lecxit on el voluntariat estarà format per persones adultes, i no estudiants de secundària.

Durant les darreres setmanes, totes les persones voluntàries han rebut formació, a càrrec de la Fundació Bofill, que s’han organitzat en tres sessions (els dies 25 d’octubre i 3 i 5 de novembre) per tal d’encabir les 121 persones. L’objectiu de les formacions és facilitar al conjunt del voluntariat indicacions i pautes sobre el funcionament de les trobades, el tipus de material que es pot utilitzar i qüestions relatives a l’acompanyament i la relació amb l’infant. A més d’aquestes formacions que ofereix la Fundació, que també aporta materials per incentivar la lectura, el programa inclou també un seminari de coordinació per al professorat implicat. En aquest cas, organitzat pel Departament d’Educació amb la col·laboració de l’Ajuntament.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa