Presentació de la flota d'observadors ambientals, amb bicis i patinets elèctric

Presentació de la flota d’observadors ambientals, amb bicis i patinets elèctric | Cristóbal Castro

La flota mòbil d’observadors ambientals d’ús compartit comptarà, a partir de dimecres, amb les 50 bicicletes elèctriques previstes en aquest projecte, que es va posar en marxa el mes de juliol, quan van entrar en circulació els 200 patinets elèctrics a tota la ciutat. L’objectiu d’aquest servei de micromobilitat sostenible és avaluar l’impacte de la pol·lució a Terrassa i oferir a les persones usuàries majors de 18 anys una disponibilitat del servei de 24 hores. Aquest projecte pioner està impulsat per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria en Telecomunicacions de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), en col·laboració amb l’Ajuntament, i té una durada d’un any.

La gestió de la flota correspon a l’empresa Reby, que és l’operador que ha seleccionat el departament de Telecomunicacions de la UPC. Des del 17 de juliol, les persones usuàries poden llogar temporalment els patinets elèctrics a través de l’App de Reby (que està disponible per Ios i Android), que informa del servei, del cost i de l’estacionament, entre altres aspectes. Les tarifes per utilitzar la bicicleta és de 0,5 € pel desbloqueig + 0,20 €/min, mentre que pels patinets és d’1 € pel desbloqueig + 0,15 €/min.

La tinenta d’alcalde de Terrioteri i Sostenibilitat, i regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares, destaca que “aquestes 50 bicicletes elèctriques que completen la flota s’incorporen en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible. En aquest primer balanç del funcionament dels patinets elèctrics hem comprovat que la micromobilitat facilita, i molt, la intermodalitat en el transport, i considerem que, a més, és l’alternativa més ràpida, econòmica i sostenible pel transport interurbà. Creiem que apostar per una mobilitat sostenible és clau dins la Revolució Verda que estem impulsant des de l’Equip de Govern i, de fet, així es contempla en la nova Ordenança de Mobilitat, que ens marcarà el camí cap al futur”.

De 20 a 21h, la franja més utilitzada

Aquesta iniciativa de la UPC permetrà, a més, obtenir dades dels agents contaminants, a temps real i a diferents punts de la ciutat, gràcies a una flota de patinets i bicicletes elèctriques per a l’ús compartit dotada, parcialment, de sensors d’agents contaminants atmosfèrics, que estan en procés de validació, i que funcionarà gràcies a una plataforma tecnològica centralitzada.

La flota va entrar en funcionament el 17 de juliol, amb 200 patinets elèctrics distribuïts per tot el terme municipal. El 80% de les persones usuàries han reconegut estar satisfetes o molt satisfetes del servei i, les que han reaccionat negativament, ho han fet perquè no podien trobar una solució immediata a les incidències plantejades, una qüestió que es va resoldre esmenant els problemes tècnics de l’App. En aquests casos, l’empresa va retornar l’import del servei. Fins el 8 de setembre, es van comptabilitzar un total de 494 consultes relacionades, principalment, amb el sistema per obrir i i tancar el cadenat, i a l’autobloqueig.

Durant els quinze dies de juliol es van realirzar 4.483 viatges mentre que a l’agost, on ja va estar en funcionament els 31 dies, el nombre de viatges va incrementar-se fins als 10.310. El màxim de viatges diaris, amb 486, es va comptabilitzar el dia 31 de juliol i el mínim, amb 48, va ser el 17 de juliol. Per franges horàries, els patinets elèctrics es van utilitzar més de 20 a 21 h i menys de 5 a 6 h de la matinada. El districte on comencen i finalitzen més viatges és el del Centre. També s’està estudiant en quines zones les persones usuàries aparquen bé (a les “U” invertides que hi ha a tota la ciutat destinades a bicicletes és on s’han de deixar també els patinets) i en quins punts es considera que es fa de manera incorrecta per oferir un millor servei.

Nou comentari