MónTerrassa
L’Oficina de la Gent Gran celebra 2 anys de vida amb més de 800 consultes
  • CA

L’Oficina d’Informació a la Gent Gran celebra dos anys de vida amb més de 800 consultes. Aquest 2022, ha estat un any de consolidació en què s’han atès 817 consultes, la majoria de les quals (492) han estat presencials. El 60% de les atencions en persona -que s’han recuperat després de l’any passat encara marcat per les restriccions de la pandèmia- es contraposa a les rebudes per correu electrònic, el canal menys utilitzat, amb 56 consultes realitzades (menys d’un 7%).

Per la regidora de Gent Gran, Mónica Polo, ha estat un segon any positiu i on s’ha consolidat el servei, “en el primer any de funcionament ja va demostrar la seva utilitat i ara, amb un escenari de represa de la normalitat després de la pandèmia, s’estabilitza amb més visites i menys trucades, oferint sempre un tracte humà i amable i adaptant-se a les necessitats i interessos de les persones grans en cada moment”. Polo ha destacat la bona acollida de la principal novetat incorporada aquest 2022: l’atenció descentralitzada. I és que des del passat mes de juny, l’Oficina obre també els dimecres al matí al Centre Cívic President Macià.

Envelliment actiu i saludable, principal consulta

La majoria de les consultes rebudes (al voltant del 33%) han estat relacionades amb l’envelliment actiu i saludable. Entre els temes destacats hi ha també les peticions d’informació i assessorament per rebre ajudes de Serveis Socials o del Servei d’Atenció a l’Autonomia Personal (al voltant del 13%), sobre salut (prop del 9%) i sobre habitatge (7,5%). La majoria de les consultes han comportat fer tràmits o derivacions a altres serveis, municipals o externs.

En tots els casos, l’Oficina fa seguiment dels casos derivats per comprovar que la persona sigui atesa allà on pertoqui i, si cal, ofereix assessorament i acompanyament en els tràmits, especialment en els telemàtics. En el 12% del total de consultes rebudes, l’Oficina ha donat suport a les persones usuàries per superar les seves dificultats amb els tràmits telemàtics. A més de l’atenció ciutadana, l’Oficina també organitza xerrades informatives, que generalment estan relacionades amb els temes més recurrents en les consultes rebudes.

L’Oficina d’Informació a la Gent Gran s’ubica a l’edifici Els Telers, a la cruïlla dels carrers de Sant Leopold i de Sant Ildefons. Aquest és un espai de referència per a les persones grans de la ciutat, que acull també la seu del Servei Municipal de Promoció de la Gent Gran i el Casal de Gent Gran Anna Murià. L’horari d’atenció (amb cita prèvia) és de dilluns, dimarts i dijous de 10 a 13 h i dimecres de 16 a 19 h. Dimecres, al Centre Cívic Municipal President Macià de 10 a 13 h. El telèfon és el 93 739 70 95.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa