Captura de l'app mòbil Sense Esperes

Captura de l’app mòbil Sense Esperes | Aj. Terrassa

L’Ajuntament de Terrassa ha posat en marxa “Sense esperes”, una aplicació per a dispositius mòbils que permet demanar cita prèvia per un altre dia (un tràmit que ja es podia fer pel 010 o al web municipal) i també, per primera vegada, agafar torn pel mateix dia abans d’arribar a l’oficina. L’aplicació, que està disponible des d’aquest mes de gener a les botigues d’aplicacions d’Android (Google Play Store) i d’iOS (App Store); facilitarà encara més que la ciutadania pugui estalviar temps quan ha de fer tràmits en dependències municipals.

L’app presenta una interfície molt visual i fàcil d’utilitzar. Quan la persona usuària l’obre per primer cop, s’ha de registrar amb una adreça de correu electrònic. Fet això, s’accedeix automàticament a la pantalla “El meu torn”, que serveix per agafar torn pel mateix dia. A la part superior hi ha un plànol de localització i, a sota, la llista de les oficines on es pot agafar torn. Si la persona usuària té activada la ubicació, les oficines surten per ordre de proximitat. Per a cada oficina s’indica l’adreça i el temps d’espera mitjà. Un cop seleccionada l’oficina on es vol anar, l’app mostra els diferents motius pels quals es pot agafar torn, i l’app indica quantes persones hi ha per davant. A partir d’aquí, només resta indicar si es vol rebre atenció immediatament o bé després (fins una hora més tard) i confirmar el torn.

L’aplicació enviarà a la persona usuària un avís quan hi hagi només dues persones per davant. Actualment, l’aplicació permet demanar torn pel mateix dia a 21 punts d’atenció: les set oficines d’atenció ciutadana (OAC), les dels Serveis Socials, l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i diferents oficines dels serveis d’Educació, Joventut, Habitatge i Territori, entre d’altres. La previsió és augmentar la llista en el futur.

Cita prèvia

Si el que es vol és demanar cita prèvia per un altre dia, a la part inferior de la pantalla hi ha les icones per canviar de la pantalla “El meu torn” a la pantalla “Cita Prèvia”. En aquest cas, primer s’ha de seleccionar l’oficina d’una llista predeterminada, i a continuació indicar el tràmit a fer, també escollint-lo d’una llista. Finalment, s’ha d’escollir dia i hora en un calendari dintre de les opcions disponibles i confirmar la cita. En aquesta opció, de moment hi ha 14 oficines disponibles, i la xifra augmentarà també properament.

L’Ajuntament de Terrassa recomana demanar cita prèvia sempre que sigui possible, perquè d’aquesta manera és més fàcil poder fer el tràmit al lloc i moment més adequat per a la persona interessada. Si s’opta per agafar torn pel mateix dia, l’aplicació evita haver-se d’esperar a l’oficina abans i permet aprofitar aquella estona per fer altres coses, però no permet escollir l’hora ni passar per davant d’altres persones. L’Ajuntament recorda també que les empreses, autònoms i autònomes, entitats, personal municipal, persones sol·licitants o beneficiàries de subvencions, col·lectius professionals, sindicats i aspirants dels processos de selecció de personal tenen l’obligació de fer els seus tràmits de manera electrònica.

Nou comentari