MónTerrassa
Un nou viaducte i millors accessos a l’autopista C-58 entre Terrassa i Sabadell
  • CA
Plànol de l’actuació que es licita entre Sabadell i Terrassa, en sentit Manresa | Territori

!--akiadsense-->

La C-58, una de les principals vies d’accés a Barcelona per als vehicles que venen del Vallès Occidental i el Bages, registra, a l’entorn de Barcelona, més de 160.000 vehicles diaris de mitjana i a l’altura de Terrassa centre, 54.000. Entre Barcelona i Sabadell, la calçada té tres carrils de circulació per sentit, i fins a Terrassa, dos. Aquest fet comporta congestions de trànsit i una minva de la funcionalitat en diversos punts de l’autopista, especialment en les zones a l’entorn dels enllaços i en les hores punta.

Així, aquest dilluns s’ha obert la licitació, per un valor de 17 MEUR, de les obres d’ampliació de l’autopista entre Sabadell i Terrassa. Es preveu que els treballs comencin a principis de l’any vinent i tinguin un termini d’execució de 15 mesos.

L’obra que ara es licita abasta la calçada de la C-58 en sentit Manresa, en un tram d’uns 4,5 quilòmetres entre els enllaços Ronda Oest de Sabadell i Can Parellada de Terrassa. Consisteix en l’eixamplament de la plataforma per assolir quatre carrils; en un primer tram, aquesta ampliació facilitarà el trenat dels vehicles (canvis de carril) en la calçada principal; en un segon tram, l’eixamplament servirà per a formar una calçada lateral de dos carrils per a distribuir els moviments d’entrada i sortida a l’autopista i separar-los del trànsit de pas. D’aquesta manera, l’actuació afavorirà la fluïdesa en la circulació.

Actualment, hi ha un tram en aquest àmbit on el tronc passa a tenir dos carrils; amb l’obra, continuarà amb dos per al trànsit de pas en el tronc i dos, en el lateral, per a les entrades i sortides. Es preveu que 22.000 (prop de la meitat) dels 48.000 vehicles que circulen cada dia per aquest tram de la C-58 cap a Terrassa i Manresa, es podran incorporar al lateral i, així, el tronc quedarà per a 26.000 vehicles, que podran circular amb més comoditat, seguretat i fluïdesa.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pep a maig 30, 2018 | 12:31
    Pep maig 30, 2018 | 12:31
    Ha costat prou. Quantes dècades de cua per una inversió misèrima.
  2. Icona del comentari de: @Niuet a maig 31, 2018 | 11:08
    @Niuet maig 31, 2018 | 11:08
    Pep, les cues continuaran!

Respon a @Niuet Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa