La propera nit de dissabte 27 a diumenge 28 de març es procedirà a avançar l’hora. Així, quan siguin les dues de la matinada els rellotges s’hauran d’avançar a les tres.

L’Oficina per a la Reforma Horària i el Consell Assessor per a la Reforma Horària fa unes recomanacions per adaptar-se al nou horari d’aquest cap de setmana:

Procurar rebre el màxim de llum natural al matí i, a ser possible, sortir al balcó a prendre el sol una estona.

Procurar fer pautes d’exercici físic, en la mesura que es pugui, especialment al matí, i cada dia a la mateixa hora.

Desplaçar els horaris de menjar i son de manera progressiva, uns 15 minuts diaris, especialment en nens, per fer l’adaptació més suau.

Es recomana procurar mantenir horaris regulars per ajudar a regularitzar el ritme del rellotge intern i afavorir el son.

Evitar sempre aparells electrònics abans d’anar a dormir, especialment aquests dies, per no endarrerir encara més l’hora per poder conciliar el son.

Evitar les migdiades i estimulants des de l’hora de l’àpat del migdia.

El canvi horari és una mesura que es realitza dos cops a l’any (març i octubre) i té el seu origen en la crisi del petroli de l’any 1973. El 2021, era la data prevista per l’últim canvi d’hor. La Comissió Europea va acordar que l’any 2021 se suprimiria el canvi d’hora a tota la Unió Europea, entre altres raons, pels efectes negatius que aquest canvi suposa per a la seva salut, l’increment d’accidents de trànsit i el poc estalvi energètic que genera avui dia.

Nou comentari