MónTerrassa
Multat amb 1.500 euros per anar en patinet pel centre de Terrassa
  • CA
El model de patinet amb què circulava en Samuel
El model de patinet amb què circulava en Samuel | Cedida

!--akiadsense-->

En Samuel circulava com cada dia pel centre de Terrassa amb el seu patinet elèctric. Però dilluns de la setmana passada va ser diferent. Per primer cop, el va aturar un policia municipal. Era a la plaça Vella i anava a una velocitat “de vianant”. Però no va ser per excés de velocitat, que l’aturessin. L’agent el que volia era els “papers”. En Samuel, un egarenc de 26 anys, se’l va mirar incrèdul. Va comprar-se el patinet el novembre del 2018 i fins ara ningú li havia pas dit que necessitava “papers”.

I és que per ara no hi ha cap normativa general que reguli l’ús dels anomenats vehicles de mobilitat personal però la DGT va publicar el passat mes de desembre una instrucció transitòria amb criteris sobre l’ús d’aquests vehicles. En resum, el document manifesta que els patinets amb seient i que poden arribar a velocitats superiors als 25km/h són considerats ciclomotors. Aquest era el cas del patinet que portava en Samuel.

Li va caure una multa total de 1.560 euros. L’agent el va “convidar” a acompanyar-lo a comissaria després de requisar-li el patinet per tal de fer-li l’informe i les consegüents multes. Allà, li va desglossar l’import: 1.000 euros per conduir sense assegurança; 500 euros per no tenir permís de circulació; i 60 euros per conduir per sobre la vorera i en zona de vianants. I, a més, la policia el va informar que s’havia de presentar el dijous d’aquella setmana al jutjat.

Sense poder utilitzar el patinet

“Després de dues hores fent l’informe, li van dir que podia recollir el patinet però li van dir que no podria tornar a circular amb ell. El motiu? Que no podrà aconseguir una assegurança perquè a dia d’avui no hi ha cap organisme oficial que homologui els patinets que són classificats com a ciclomotors”, explica a Món Terrassa, la mare d’en Samuel, Marga Oliver. “Així doncs, ens vam gastar 600 euros comprant el patinet i ara no el podem utilitzar. Encara que vulgui tenir tots els papers en regla, no pot ser perquè cap administració o òrgan li pot validar. Ho trobo molt injust”, exclama.

Es tracta d’un “buit” legal i administratiu que la gran majoria dels propietaris d’aquest tipus de patinets desconeixen. El problema, apunta Oliver, és que “vam trucar al 010 i allà no ens van saber tampoc informar sobre la normativa. Vam tornar a la botiga on havíem comprat el patinet i ens vam trobar que allà ens van dir que no necessitàvem permisos ni assegurances, i continuen venent aquests patinets sense informar els seus clients del nou canvi de normativa”, subratlla Oliver.

Cal afegir a més que a Terrassa tampoc disposem encara d’una ordenança de circulació en què es regulin els patinets elèctrics, el que deixa la situació encara amb més “indefensió” pels ciutadans que usen patinets. Amb tots els papers de la DGT i l’informe policial, Oliver i el seu fill Samuel van ser rebuts per la Síndica de Terrassa que els va informar dels passos a seguir. Aquest mateix divendres, aniran també a l’Oficina del Consumidor. I amb tota la informació tenen previst recórrer la multa. “No sé com pagarem 1.500 euros, en Samuel treballa a mitja jornada i jo no tinc feina. És una quantitat desorbitant”, exclama, i recorda que quan s’interposa una multa tens 20 dies gaudir de la bonificació del 50% però aleshores no la pots recórrer.

Més enllà de considerar la multa totalment “injusta” lamenta sobretot que no s’hagi fet una “campanya informativa sobre les possibles sancions i quina és la nova normativa. No ens han donat temps, la normativa encara és transitòria però les multes ja estan caient”, es queixa.

Multa de 60 euros per circular per la zona de vianants | Policia Municipal de Terrassa

!--akiadsense-->

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa