MónTerrassa
La Moncloa puja de 3 a 6 els punts que es perdran per fer servir el mòbil al volant
  • CA

El Consell de Ministres espanyol ha aprovat aquest dimarts, a petició d’Interior, augmentar de 3 a 6 els punts que es perdran per conduir amb el telèfon mòbil a la mà i de 3 a 4 la penalització per no dur el cinturó de seguretat o altres mesures de protecció com ara el casc. a més, incorpora com a causa de sanció el mal ús d’aquests elements, com ara dur el casc sense cordar. Segons ha informat el ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, a la roda de premsa posterior a la reunió de l’executiu espanyol, són mesures incloses en un paquet de reformes legals: la llei que reforma el Text Refos de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehícles amb Motor i Seguretat Viària. Aquesta reforma també inclourà tipificar com a infracció greu dur al vehicle deteccions de radars o cinemòmetres (500€ i tres punts) i suprimir la possibilitat de superar en 20km/h la velocitat màxima de la via a l’hora d’avançar un altre vehicle.

D’altra banda, les modificacions també inclouen la possibilitat de recuperar 2 punts amb els cursos de conducció segura certificats per la Direcció General de Trànsit, amb una ordre ministerial posterior que “desenvoluparà els requisits necessaris”. També s’unificarà a dos anys el termini necessari sense cometre infraccions per recuperar el saldo inicial de punts, que fins ara varia en funció de la gravetat de la infracció comesa. Pel que fa als exàmens de conduir, s’inclou l’ús de dispositius d’intercomunicació no autoritzats com a infracció molt greu i que serà castigada amb una multa de 500€ i la prohibició de fer la prova durant sis mesos. A nivell administratiu, es preveu l’accés en línia al registre de conductors per a les empreses de transport de persones i mercaderies per comprovar si el permís de conduir dels seus treballadoes està vigent També en matèria de trànsit, el Consell de Ministres ha aprovat un decret modificant el Reglament General de Circulació i el Reglament General de Vehicles pel que fa al trànsit urbà, redefinint els límits generals de velocitat: si la via té plataforma única de calçada i vorera, serà de 20km/h; si només té un carril per a cada sentit, de 30km/h. Si hi ha dos o més carrils per sentit, continuarà sent de 50km/h. Aquests límits no s’aplicaran fins sis mesos després de la seva publicació al Butlletí Oficial de l’Estat per tal que els ciutadans els coneguin i les administracions puguin adaptar la senyalització.

Una altra novetat és la regulació de vehicles de mobilitat personal -patinets-, definits com a vehicles d’una o més rodes d’una sola plaça i propulsats exclusivament per un motor elèctric que van a velocitats màximes d’entre 6 i 25km/h. Així, s’exclouen els vehicles per a persones de mobilitat reduïda, es prohibeix la seva circulació per voreres i zones de vianants i se’ls fa subjectes a les mateixes normes que la resta de vehicles, com ara els límits d’alcoholèmia o la prohibició de fer servir auriculars. També necessitaran un certificat de circulació que acrediti el compliment dels requisits tècnics que s’aprovaran properament

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa