MónTerrassa
Quants cotxes hi ha a Terrassa

Terrassa té menys cotxes del que sembla… si fem la comparació amb Catalunya i amb altres ciutats, regions i països d’Europa. A la capital egarenca n’hi ha 441,70 per cada 1.000 habitants, segons dades de l’Ajuntament de Terrassa. Tanmateix, la tipologia de ciutat, els seus carrers i el nombre d’habitants i de vehicles totals fan que la manca d’aparcament sigui un mal endèmic i de difícil solució i que moltes vies,com Arquimedes i Galileu pateixin col·lapses constants.

El parc total de vehicles de Terrassa (l’any 2021) és de 137,664, el que significa 613,88 per cada 1.000 habitants: 98.602 cotxes; 12.841 camions; 102 autobusos; 17.636 motocicletes; 4.879 ciclomotors; 1.401 tractors, i 2,173 remolcs.

Si comparem els 441,70 de Terrassa amb Catalunya (dades de 2000) veiem que la xifra és molt semblant, i per sota d’Espanya i d’Europa.

Catalunya té 463 cotxes per cada mil habitants, segons dades publicades per Eurostat

Catalunya té 463 cotxes per cada mil habitants, segons dades publicades per Eurostat amb registres de 2020. Catalunya registra la dada més baixa de l’estat espanyol i es col·loca per sota de la mitjana de la Unió Europea (UE) de 530 vehicles per cada mil habitants (0,53 cotxes per ciutadà). L’índex més elevat a Espanya es troba a les Illes Balears, amb 601 cotxes per cada mil habitants. A la UE, les dades més altes corresponen a les províncies del nord d’Itàlia Valle d’Aosta (1.787 automòbils per cada mil habitants), la Província Autònoma de Trento (1.285) i la Província Autònoma de Bolzano (871). A continuació apareixen la província holandesa de Flevoland (857) i les illes Åland, a Finlàndia (840).

Per contra, els índexs més baixos es troben en dos territoris francesos d’ultramar i tres províncies gregues. En concret són l’illa francesa Mayotte, situada a l’oceà índic, amb 72 cotxes per cada mil habitants; el Peloponès grec (186), la Guinea Francesa (209), Grècia Central (238) i les illes gregues de l’Egeu del nord (261).

Eurostat destaca que els estats membres de l’est registren les dades més baixes, mentre que els de l’oest anoten dades elevades, tot i que amb diferències regionals.

L’oficina d’estadística europea argumenta que les dades estan lligades a la situació econòmica de cada regió

L’oficina d’estadística europea argumenta que les dades estan lligades a la situació econòmica de cada regió, però també existeixen altres condicionants. A la regió més motoritzada de la UE, Valle d’Aosta, l’Eurostat sosté que l’alt nombre de cotxes es deu a una taxa impositiva més baixa en comparació amb altres zones. En el cas de la regió holandesa de Flevoland, la quarta amb un major índex de motorització, es tractaria de la seva situació geogràfica i la seva connexió amb una gran ciutat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Perr a agost 13, 2022 | 18:30
    Perr agost 13, 2022 | 18:30
    Vamos que los precios que tienen para comprase y nos la quieren meter doblada con los eléctricos mínimo 40.000 euros tela .tela..

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa