MónTerrassa
Sabeu a què correspon aquesta imatge de Terrassa?
Imatge aèria i antiga de Terrassa
Imatge aèria i antiga de Terrassa | AMAT

Aquesta imatge de l’Arxiu Municipal ens mostra una part de Terrassa que ha canviat molt. Hi ha alguns elements que permeten situar-la. No és massa difícil, tot i que ara no té res a veure. Doncs sí, la zona de l’estació de Renfe Nord, ara plena d’edificis, amb les vies soterrades i amb un gran parc.

La seva arribada del tren a Terrassa fa ara tot just 166 anys

La seva arribada del tren a Terrassa fa ara tot just 166 anys va ser fonamental per al desenvolupament industrial d’aquella vila vallesana-fins al 1877 no rebria el titol de ciutat- de més o menys 6.000 habitants. La data màgica: El 16 de març de 1856, que coincidia amb el Diumenge de Rams. El nom popular només fa referència a l’ubicació de l’estació, al nord del nucli urbà consolidat, format llavors per uns 40 carrers

La línia va ser construída per la Companyia del Ferrocarril de Saragossa a Barcelona. El 1852 fou autoritzada la seva construcció mitjançant concessió. Les obres es van iniciar amb gran lentitud i no va ser fins a l’11 de febrer de 1855 que es va inaugurar el primer tram des de Montcada i Reixac fins a Sabadell. El dia 1 d’abril de 1860 es va inaugurar el tram fins a Lleida, essent la primera línia que unia dues capitals catalanes. Finalment el 17 d’agost de 1861 el rei va inaugurar l’arribada a Saragossa fent íntegrament tot el trajecte.

Edifici històric de l’estació

Es tracta d’un edifici singular, format per un cos central de dues plantes i dues ales laterals simètriques respecte a l’anterior, d’una planta. Les cobertes són inclinades a quatre aigües i estan rematades en la seva intersecció per cresteries de ferro. L’edifici constitueix una fita visual en la confluència dels carrers que arriben radialment a la plaça.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa