L’alta demanda per fer-se la T-Mobilitat ha desbordat el servei a Terrassa. Les cues d’usuaris per ser atesos al Centre d’Atenció al Client de l’estació de Terrassa Rambla son des de fa dies importants, amb alguns dies que han arribat a superar les dues hores. Això ha causat preocupació i malestar, i finalment, des de Ferrocarrils de la Generalitat s’ha decidit posar-hi remei.
Aquesta setmana, l’empresa ha comunicat que reforçarà pròximament la seva operativa al Centre de Terrassa. També ho farà a la caseta que té instal·lada a Sabadell Plaça Major, i als centres de Plaça Catalunya i Plaça Espanya. Segons recull l’Agència Catalana de Notícies, amb aquesta actuació es vol fer front a l’alta demanda d’expedició de les targetes de la T-Mobilitat. D’aquesta manera, FGC opta per ampliar l’horari d’atenció, que passarà a ser des d’aquest mateix divendres, 14 d’abril, de vuit del matí a vuit del vespre. L’entitat també es compromet a mantenir-los oberts els caps de setmana, almenys fins que es regularitzi la situació.
@FGC att: directivos, les expreso mi descontento por el servicio al emitir la T-mobilitat en Terrassa. Hacen obligatorio su uso con la TJove y solo habilitan 1 puesto en toda la ciudad. Resultado: colas d espera d + d 2 h. Quieren asi fomentar el transporte publico y mobilidad?
— miresan1111 (@miresan1111) April 11, 2023
Que venguenza #FGC. Obligáis a comprar la T-mobilitat y se os organizan colas de 3-4 horas. No importa que mucha gente lo haya hecho tarde. Se debería haber diseñado un plan ordenado o poner puntos de atención puntuales. Y la solución on line es peor: la tarjeta tarda semanas.
— Maite Llopis (@maitellopis) April 11, 2023
Per la seva part, l’altre gran operador a Catalunya, Renfe, també ha manifestat que ha reforçat l’atenció al client per fer front a les peticions de T-Mobilitat. En aquest cas, ho gestiona oferint números de torn. Renfe compta amb nou punts d’atenció, més que cap altre operador, i ha informat que està gestionant un total de 900 peticions al dia.
A Terrassa, des del Servei de Mobilitat de l’Ajuntament, recorden que hi ha tres punts on poder donar-se d’alta a la T-Mobilitat. Per una banda, el quiosc instal·lat a l’estació de FGC de Terrassa Rambla. En segon lloc, a l’Estació Terrassa Nord de Renfe. I, per últim, també és possible sol·licitar-la, a l’Oficina de Mobilitat de TMESA, al carrer d’Iscle Soler, ja que recordem que a la nostra ciutat ja des de finals de l’any passat es va activar l’opció de fer servir la nova T-Mobilitat als autobusos urbans.
La desaparició de la T-Jove de cartró dispara la demanda
Tot i que la T-Mobilitat es va posar en marxa al mes de juny de l’any passat, en els últims dies, la demanda de targetes s’ha disparat perquè des del 15 de març la T-jove, ampliada fins als 30 anys, només es pot adquirir amb aquest format. És a dir, ha desaparegut el format targeta de cartró. Això ha fet que, coincidint amb el retorn de les classes i la caducitat de les T-joves del primer trimestres, la demanda hagi pujat molt.
Els usuaris poden tramitar la T-mobilitat per Internet i reben la targeta a casa al cap d’un màxim de 10 dies, o de forma immediata si opten per carregar-la en un dispositiu Android. La T-mobilitat permet disposar en un suport únic i permanent els títols de transport de l’ATM de Barcelona. El suport pot ser físic (targeta) o virtual (telèfon mòbil).
Per poder carregar el títol al suport i accedir a la xarxa de transport cal donar-se d’alta.