MónTerrassa
CUP Terrassa envia el IV Cinturó a la paperera de la història i ataca ERC

La Candidatura d’Unitat Popular de Terrassa (CUP) aposta perquè, d’una vegada per totes, i sense marxa enrere, s’aboqui la B-40 (Quart Cinturó, Ronda Vallès, Autovia Orbital, IV Cinturó) a la paperera de la història. La formació creu que l’alcalde Jordi Ballart vol fer trampa. “Encara que li vulgui canviar el nom com a Ronda Nord el dany al territori serà irreparable”. Paga la pena comentar que la primera autoritat egarenca la considera imprescindible per buidar de cotxes l’interior de la ciutat i l’avinguda del Vallès.


La Candidatura d’Unitat Popular de Terrassa ho té clar i amenaça en fer front al IV Cinturó si es pretén ampliar-lo i al tram fins a Abrera s’ho afegeix el de Terrassa a Sabadell: “Ens trobaran de cara en contra el que pot ser una de les agressions més salvatges dels últims anys al nostre entorn natural”.

Un projecte franquista de Barcelona, afirma la CUP

La Cup fa una mirada enrere en el temps per anar-se’n als primers moments de la iniciativa de construir una via de gran capacitat entre el Baix Llobregat i els dos vallesos. “Aquest projecte forjat als anys de la dictadura de la mà de l’alcalde franquista de Barcelona Josep Porcioles, és del tot caduc, fa cinquanta-quatre anys que es va idear i sempre ha trobat i trobarà una ferma oposició de la societat civil”.

“Cal més rigor en la planificació territorial, i treballar per una xarxa de mobilitat que prioritzi el transport públic amb una defensa dels espais agrícoles i naturals, mantenint-ne la connectivitat tot formant una xarxa. Estem patint les conseqüències d’un plantejament amb visió barcelonina, i cal que el Vallès s’empoderi i lideri la sobirania que li pertoca’’.

Mastegots contra Esquerra

La CUP reparteix mastegots i qui més en guanya és Esquerra Republicana de Catalunya (ERC). “D’una banda, fan un comunicat en contra de la reactivació de les obres entre el tram Terrassa i Sabadell i de l’altra formen coalició de govern amb Jordi Ballart, un dels impulsors d’aquest futur tram de dos carrils per banda. El Vallès no es pot permetre el luxe d’una infraestructura que trinxarà espais que cal protegir.

A més a més, el partit rebla que aquest any ha caducat l’expedient ambiental del Ministeri de Transició Ecològica del tram entre Terrassa i Granollers, i que sense aquest estudi ambiental no es pot redactar el projecte ni executar l’obra. “Això vol dir que s’hauria de sotmetre, amb caràcter previ, novament a les consultes ambientals per determinar l’abast de l’estudi d’impacte ambiental abans de prosseguir amb la tramitació del projecte.

La CUP aposta per la mobilització al carrer, a Terrassa i a tota la comarca. “La campanya contra el Quart Cinturó fa trenta anys que es manté viva. L’única lluita que es perd és la que s’abandona”.

Nou comentari

Comparteix