Comencen les obres per connectar les línies del Vallès i Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Així ho ha anunciat el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori. Els treballs s’iniciaran la setmana vinent i en aquesta primera fase se centraran en el desviament dels serveis afectats per la connexió, és a dir, canonades de llum, xarxa d’aigua, gas, sanejament i la xarxa de comunicacions. Tot plegat suposa una inversió de 6,4 milions d’euros.
Les obres tindran una durada aproximada de 14 mesos. Mentrestant, el Govern preveu que es puguin licitar -de cara a la tardor d’aquest 2022- l’obra civil del túnel de connexió i les noves estacions. L’actuació millorarà la intermodalitat i la cobertura del sistema de transport públic a dins de Barcelona i a la regió metropolitana, i permetrà que els usuaris de les línies de Terrassa i Sabadell tinguin una major facilitat per fer transbord per anar al Baix Llobregat.
Des de plaça Espanya a Gràcia
Territori informa que el desviament dels diversos serveis afectats abasten tres àmbits: la Gran Via de les Corts Catalanes entre el carrer de Llançà i el carrer de Vilamarí, on s’ubicarà el pou d’atac de la tuneladora que perforarà el túnel; la futura estació d’Hospital Clínic, i la nova estació de Gràcia. I és que les obres tenen per objectiu perllongar la línia de FGC de Baix Llobregat-Anoia des de plaça Espanya fins arribar a la línia del Vallès, també de FGC, a l’estació de Gràcia.
D’aquesta manera, el primer que s’haurà d’efectuar, entre principis de juliol i principis de setembre, serà la campanya de cales al terreny per detectar els serveis existents i afectats per les obres del perllongament en aquests tres àmbits. A continuació, començaran de forma progressiva les actuacions pròpiament de desviament dels serveis.
Amb una inversió total estimada en 430 milions, la prolongació d’aquesta línia constarà d’un túnel que s’executarà mitjançant tuneladora. Aquesta obra comportarà la construcció de 4 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions, així com la remodelació dels intercanviadors de Plaça Espanya i Gràcia.