MónTerrassa
Més vehicles recol·lectors de càrrega lateral per buidar els nous contenidors
  • CA
Bateria de nous contenidors a Terrassa
Bateria de nous contenidors a Terrassa | Rafel Casanova – BCF

!--akiadsense-->

Eco-Equip, l’empresa municipal que gestiona el servei de recollida de residus a Terrassa, ha iniciat aquest dilluns la implantació de la quarta línia del sistema de recollida selectiva de residus de càrrega lateral. Aquesta operació representa la retirada, a 11 barris, de 193 àrees d’aportació del sistema tradicional de càrrega posterior, i la implantació de 126 de noves per a les cinc fraccions (resta, paper i cartró, envasos, orgànica i vidre) amb contenidors de gran capacitat.

L’Ajuntament de Terrassa ha contactat amb les associacions veïnals afectades per informar-los dels contenidors que es trauran, dels que es posaran, dels llocs on s’ubicaran i de la freqüència de pas dels camions. D’aquesta manera, el govern informa que quedaran d’aquesta manera:

Resta: diària

Paper, cartró i envasos: actualment es recull cada dos dies

Vidre: a hores d’ara el servei es realitza un cop cada cinc dies. A partir d’ara es farà un cop cada dues setmanes.

Orgànica: un cop cada tres dies

Amb la implantació de la quarta línia s’ha reforçat la flota de vehicles recol·lectors, que estan especialment equipats amb un sistema d’elevacontenidors polivalent. Allà on hi ha una bateria, s’aturen per elevar cada contenidor i bolcar-lo automàticament a la tremuja del recol·lector. Un cop finalitzada l’operació, el torna a dipositar al seu lloc habitual.

Eco-Equip i l’Ajuntament han adquirit quatre vehicles recol·lectors de carrega lateral, cosa que farà augmentar fins a 10 els camions d’aquestes característiques a la flota. Es tracta de quatre Iveco amb carrosseria Ros Roca de recollida lateral, dos adquirits per l’Ajuntament amb fons IFS del 2019 i altres dos amb càrrec al pressupost d’inversions d’Eco-Equip 2020, amb un cost total de 1.035.000 euros.

El servei de recollida de residus de càrrega lateral es presta amb un únic operari conductor del vehicle, que desenvolupa les tasques sense necessitat de baixar del vehicle. Tot i així, cal realitzar tasques prèvies de repàs de les zones per tal d’evitar dificultats a l’hora de buidar els contenidors, una tasca a la que es dediquen bona part de les persones que fins ara fan la recollida manual dels contenidors.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa