MónTerrassa
Més usuaris i un pàrquing de trens: la idea d’Adif per a l’estació a Can Boada
  • CA
El mapa de la futura estació de Can Boada
El mapa de la futura estació de Can Boada | ADIF

!--akiadsense-->

El Pla de Rodalies contempla la construcció de noves estacions a la Xarxa de Catalunya, estant cadascuna d’elles en diferents fases de desenvolupament. Una d’aquestes es troba a Terrassa. El document subdivideix la línia R4 de Manresa amb dos trams clarament diferenciats: un primer tram des del centre de Barcelona fins a Terrassa, que concentra la major part de viatgers de la línia; i un segon tram entre Terrassa i Manresa que atén un nombre més reduït de viatgers.

Partint d’aquesta base, Adif és conscient que molts dels trajectes de la línia finalitzen a l’estació de Terrassa Nord, la qual no compta amb prou espais d’estacionament per a les hores vall. Per aquest motiu, el Pla de Rodalies aposta, per complementar la capacitat d’estacionament en aquesta capçalera intermèdia, la construcció d’una nova estació al barri de Can Boada-La Maurina. Amb l’estació també se subratlla que permetrà “la captació d’un nombre de viatgers apreciable en atendre una zona urbana consolidada i de futura expansió segons el PGOU vigent”.

Segons un encaix preliminar que s’ha realitzat, l’estació podria comptar amb dues vies generals amb andana i tres vies d’apartat. Adif preveu en aquests pròxims cinc anys dur a terme la planificació de l’estació, incloent-hi les modificacions urbanístiques necessàries per a la seva tramitació.

Ubicació de les tres estacions de Renfe, una encara per construir, a Terrassa
Ubicació de les tres estacions de Renfe, una encara per construir, a Terrassa | Adif

!--akiadsense-->

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa