MónTerrassa
Ecologistes critiquen Junts i PSC pel “xantatge” al Govern amb la B-40

La Federació d’Ecologistes de Catalunya ha criticat Junts i PSC pel que titllen de “xantatge ambiental inacceptable” perquè es tiri endavant la B-40 a canvi d’aprovar els pressuposts de la Generalitat de Catalunya per al 2023. La plataforma considera que les propostes que han plantejat les dues formacions per obtenir el vot favorable “comporten una gran hipocresia política”.

No és l’única proposta que creuen que “contravé” la Llei de canvi climàtic i la declaració d’Emergència Climàtica. També els recriminen la pressió per incloure el complex d’oci i lleure Hard Rock a Tarragona i l’ampliació de l’aeroport de Prat a Barcelona. Asseguren que totes tres infraestructures responen a “projectes desenvolupadors”, els quals van en contra de l’Acord COP 15 de Montreal -protegir el 30% del territori- i l’Estratègia Catalana de Biodiversitat que cal impulsar.

Ecologistes denuncien aquesta estratègia de Junts i PSC i consideren que enlloc de reclamar el Quart Cinturó al Vallès Occidental, en el seu traçat de Terrassa a Granollers, el que haurien de fer és promocionar “polítiques progressistes de l’estat de benestar” amb inversions en sanitat, educació i serveis socials. També critiquen que no s’aposti per projectes contra la pèrdua de la biodiversitat, l’alimentació i l’agricultura quilòmetre zero i la implantació d’energies renovables a les zones de consum.

Trobada cordial amb el conseller de Territori

Justament, ara fa un parell de setmanes, representants de la Campanya Contra el Quart Cinturó -amb membres de la Federació d’Ecologistes de Catalunya- van reunir-se amb el conseller de Territori de la Generalitat de Catalunya Juli Fernández, acompanyat del Secretari General de Mobilitat i transport Marc Sanglas, a la seu de l’ADENC a Sabadell. L’objectiu de la trobada era “resoldre els problemes de mobilitat al Vallès en transport públic, i enterrar definitivament el Quart Cinturó”.

En aquest sentit, consideren prioritari “racionalitzar les infraestructures” i preservar el màxim el sòl agrícola de la comarca vallesana. I per això es va valorar “positivament” les declaracions que Fernández havia fet dies abans en què es reafirmava la intenció del Govern de paralitzar el Quart Cinturó entre Terrassa i Granollers i apostar per l’ampliació de la N-150 entre Terrassa i Sabadell.

Ecologistes de Catalunya reclama “una decisió política a favor de limitar definitivament el creixement urbanístic en taca d’oli i fomentar creixements urbans interns, tot garantint la preservació dels espais lliures i no urbanitzables” i la necessitat d’impulsar el Pla Director Urbanístic dels Espais Agraris i Naturals, previst en el Pla Territorial Metropolità de Barcelona-PTMB (2010).

Preu unitari tarifari per Sabadell i Terrassa

La possibilitat de connectar Sabadell i Castellar a través d’un carril segregat del BRCAT i amb el perllongament dels FGC es veu amb bons ulls, així com també l’estudi de connexió de la Ronda Oest amb la B-124 amb un pont sobre el riu Ripoll compartit amb el transport públic i que està previst que s’inclogui en el Pressupost de 2023.

L’entitat també considera clau eliminar el model tarifari de zona 2-3 al Vallès per un preu unitari entre municipis vallesans i potenciar els carrils bici i BRCAT a la N-150. A més de construir els reivindicats intercanviadors ferroviaris Renfe-FGC de Vollpelleres i l’Hospital General, i l’intercanviador de la R4 amb la R8 a Baricentro, a Barberà del Vallès.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa