La Maurina, prudent: Res a celebrar fins que no hi hagi data d’inici de les obres de l’estació

“Sense excessiva eufòria”, aquesta és la rebuda des de l’Associació de Veïns de La Maurina a l’anunci per part del govern espanyol del no Pla de Rodalies 2020-30 i que contempla “novament” la construcció de l’estació de Renfe Can Boada-La Maurina. I no és que no considerin aquesta infraestructura necessària, ans al contrari. La prudència ve donada pels “precedents ministerials amb aquesta estació”. I és que com recorda l’entitat veïnal, la construcció de l’estació ja va ser contemplada, “i abastament anunciada i publicada”, en l’anterior “Plan de Infraestructuras ferroviarias de cercanías de Barcelna 2008- 2015”, elaborat també per un govern socialista. Estació que “no es va veure materialitzada ni pel mateix govern dels socialistes que va dissenyar el Pla i que van governar fins desembre de 2011, ni pels posteriors governs del Partit Popular”.

L’AV La Maurina lamenta que tots els governs dels darrers anys han apostat per l’AVE en detriment de potenciar les rodalies, “el tren de tothom i de la quotidianitat”. “Ara 12 anys després del Pla ferroviari de rodalies de la ministra socialista Magdalena Alvarez, el nou pla del govern de coalició del PSOE-Unidas Podemos torna a prometre un seguit d’actuacions i noves estacions que ja estaven compromeses en l’anterior pla i mai es van arribar a executar. És per aquest precedent d’incompliment dels plans governamentals que l’AVV de La Maurina només es podrà felicitar, i felicitar els responsables polítics pertinents, en el moment en què es presenti el projecte executiu definitiu d’aquesta nova estació a la ciutat i s’anunciï la data d’inici d’obres”, deixen clar.

L’AVV de La Maurina creu que “si hi ha voluntat política per complir, aquesta vegada sí, les actuacions contemplades en el nou Pla de Rodalies la posada en funcionament de l’estació podria ser factible en el termini màxim de tres anys”. L’AVV vol recordar que l’estació Can Boada-La Maurina està contemplada des de fa molt de temps en els diferents planejaments urbanístics i d’infraestructures de mobilitat vigents tant a en l’àmbit local, com metropolità i existeix un consens absolut de totes les forces polítiques i de totes les institucions en la seva necessitat.

Els pressupostos de fa 12 anys ja contemplaven la creació de l'estació a La Maurina - Can Boada

Els pressupostos de fa 12 anys ja contemplaven la creació de l’estació a La Maurina – Can Boada | AV La Maurina

Revisió del POUM de Terrassa

Per l’AVV de La Maurina cal que les institucions i els diferents governs passin “de les paraules i els documents als fets” i facin una aposta decidida per “augmentar la mobilitat sostenible i millorar l’accessibilitat de tothom a una xarxa de transport públic molt potent”. Afirmen que la nova estació ha de suposar un increment de la utilització del transport públic a la nostra ciutat i “no s’ha de tenir la temptació de veure en la seva construcció merament una oportunitat pel desenvolupament urbanístic del sector, un creixement urbanístic que segurament caldrà replantejar en una necessària revisió del Pla Urbanístic de Terrassa vigent”.

És per tot això, que demanen “mantenir una pressió i una màxima insistència de totes les forces polítiques, en especial de les que tenen vincles amb les forces polítiques que sustenten l’actual govern de l’estat, i també de l’Ajuntament de Terrassa per fer realitat la nova estació i superar la frustració que va suposar l’incompliment de l’anterior Pla de Rodalies”, sentencien.

Nou comentari