MónTerrassa
Llum verda al nou sistema de telecomunicacions a la R4 de Terrassa-Manresa
  • CA

El Consell de Ministres, en la seva reunió del dimarts 9 de març, ha autoritzat licitar, a través d’Adif, el contracte per a l’execució de les obres i la realització del manteniment per a dotar del sistema de telecomunicacions GSM-R a diversos trams de Rodalies i el Corredor Mediterrani de Catalunya. El valor estimat del contracte ascendeix a 12.903.330,22 euros (sense IVA) i el termini d’execució estimat és de 79 mesos, dels quals 31 són per a la realització de les obres i 48 corresponen al manteniment de les instal·lacions. Aquesta actuació pot ser cofinanciada pel Mecanisme “Conectar Europa” de la Unió Europea (CEF).

El desplegament d’aquest sistema es realitzarà en gran part de l’àmbit de les línies R2 i R4 de Rodalies i la seva prolongació i connexió amb el Corredor Mediterrani, millorant de manera generalitzada les operacions ferroviàries, la capacitat de les instal·lacions de senyalització i protecció al tren i una modernització de les radiocomunicacions operacionals en aquests trams, per a poder disposar de dues xarxes de ràdio independents i dotar al sistema de la redundància requerida.

El GSM-R és un sistema de transmissió per ràdio de tecnologia GSM (Global System for Mobile, sistema global per a les comunicacions mòbils) que utilitza freqüències exclusives per al ferrocarril. Aquest equipament de ràdio mòbil digital és l’alternativa a la radiotelefonia UIC actual i ha estat adoptat per 22 companyies ferroviàries europees amb la finalitat d’assegurar la interoperabilitat entre xarxes. A més, permet la implementació del nou sistema de gestió i de control del trànsit ferroviari ERTMS Nivell 2. Tant el GSM-R com el ERTMS (Sistema Europeu del Gestió del Trànsit) són estàndard ferroviaris europeus que, per raons d’interoperabilitat, són d’obligat compliment en la xarxa europea d’alta velocitat.

Trams d’actuació

– L’Hospitalet de Llobregat-Castellbisbal-Sant Vicenç de Calders, de prop de 71 km de longitud. Aquest trajecte inclou les estacions de Vilafranca del Penedés, Sant Feliu de Llobregat, El Vendrell, L’Arboç, Els Monjos, La Granada, Sant Sadurní d’Anoia, Castellbisbal, Molins de Rei, Cornellà de Llobregat, Martorell i Sant Vicenç de Calders.

– Barcelona-Torre del Baró–Terrassa, de 24 km, on s’inclouen les estacions de Cerdanyola del Vallès, Terrassa, Sabadell Sur, Sant Andreu Arenal i Montcada Bifurcació.

– Terrassa-Manresa amb una longitud de 32 km, on s’ubiquen les estacions de Castellbell i El Vilar-Monistrol, Manresa i Sant Vicenç de Castellet.

– Sant Vicenç de Calders – Tarragona i Tarragona – Reus, de 43 km, on es troben les estacions de Torredembarra, Vila-seca, Tarragona y Reus.

– Tarragona – Port Aventura de 10 km de longitud i amb l’estació de Port Aventura.

– Barcelona Sants – Vilanova i la Geltrú – Sant Vicenc, de 67 km, que inclou 9 estacions (Aeroport, Bellvitge, Cunit, Sitges, Garraf, Castelldefels, Gavà, El Prat de Llobregat i Vilanova i la Geltrú).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa