s
Membres de l’Institut Can Roca que ha resultat el guanyador de la fase classificatòria celebrada a la Universitat Autònoma de Barcelona | INS CAN ROCA

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAO) i la Universitat de Girona (UdG) tanquen el període de fases classificatòries per a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives. Des del mes de gener s’han desenvolupat 14 competicions classificatòries a diferents universitats de Catalunya, el País Valencià i Andorra. Les de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Universitat Girona han estat les darreres en celebrar-se i han comptat amb la participació de 35 centres. Els equips, formats per alumnes de 4rt d’ESO, 1r i 2n de batxillerat d’edats compreses entre els 15 i els 18 anys, han debatut sobre el tema «Calen les fronteres entre països?». Com a resultat, s’han classificat per a la fase final de la Lliga de Debat els equips següents:

L’INS Can Roca (Terrassa, Vallès Occidental), que representarà a la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha estat el campió de la competició classificatòria que va transcórrer del 25 al 28 de febrer, en imposar-se a l’equip del Col·legi Manyanet Sant Andreu (Barcelona, el Barcelonès). L’Institut Carles Rahola (Girona, Gironès), que serà el representant de la Universitat de Girona en imposar-se a l’equip IES Santiago Sobrequés i Vidal (Girona, Gironès) en la competició local que va tenir lloc l’1 de març. Amb aquests dos darrers equips classificats es completa la llista de 14 centres que disputaran la fase final de la competició. La Universitat Abat Oliba CEU serà l’amfitriona d’aquesta fase final, que se celebrarà del 3 al 5 d’abril.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat permet als estudiants millorar les habilitats comunicatives i les competències transversals per a la vida acadèmica i professional futures, pel fet de treballar continguts de forma dinàmica i participativa. En aquest sentit, les habilitats de comunicació no verbal, la recerca d’informació, l’anàlisi d’una temàtica concreta i, sobretot, el treball en equip, generen un espai de formació i aprenentatge excepcional. Així mateix, els professors disposen mitjançant la participació en l’activitat d’una innovadora eina docent que, d’una banda, augmenta la visibilitat dels resultats de la seua tasca docent i, d’altra, permet l’intercanvi d’experiències amb altres professors.

Nou comentari