MónTerrassa
La línia de suport i informació del Consell Comarcal rep 80 trucades al dia

El nou servei comarcal d’informació i suport a la ciutadania està acompanyant els veïns i veïnes del Vallès Occidental en un alt moment de càrrega emocional per la ciutadania. La situació provocada per la Covid-19, en una comarca molt afectada per la pandèmia, ha fet aflorar dificultats i angoixes de moltes persones que troben en la línia 900 29 35 34 un suport pel seu dia a dia.

En la seva primera setmana de servei, la línia està rebent unes 80 trucades diàries. L’escolta activa que es fa des de la línia 900 suposa un acompanyament important per les persones que hi truquen. Un 40% de les trucades busquen una informació concreta, però el 60% restant volen un acompanyament emocional. Cal destacar, que d’aquestes, aproximadament un 20% són per a acompanyament en processos de dol.

El servei s’ha creat amb la participació de personal de tota la institució i s’ha format un equip de 16 persones d’atenció directa, majoritàriament psicòlogues, que treballen a diferents àrees i ara es dediquen a aquest servei essencial. També es compta amb persones habituades a l’atenció al públic i també en suport en gestió del dol i altres que realitzen tasques de suport. Atenent a les mesures decretades en el marc de l’Estat d’alarma, totes les persones que hi participen ho estan fent en mode de teletreball. L’equip està treballant en les diferents vessants del servei.

Nou comentari

Comparteix