MónTerrassa
L’Ajuntament bonifica el 100% de la quota de servei de la tarifa social d’aigua d’ús domèstic
  • CA

L’Ajuntament gestiona des del 10 de desembre de 2018 el servei d’abastament d’aigua a la ciutat, a través de l’Entitat Pública Empresarial Local (EPEL) Taigua, 100% municipal. La voluntat de l’equip de Govern és garantir el dret a l’aigua a totes les persones i unitats familiars, especialment a les més vulnerables i a les que estan en risc d’exclusió social. L’ordenança municipal d’aquest 2020 recull la congelació de les tarifes d’abastament i també noves mesures dirigides a les persones més vulnerables, com són la bonificació de fins al 100% de la quota de servei, l’aplicació de la tarifa social de forma automàtica a les llars amb risc d’exclusió residencial (RER) i la gestió del canvi de nom gratuïta pels titulars d’aquestes llars.

Per a la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, és la resposta a un dels compromisos que Taigua té amb la ciutadania, com és el d’ampliar les polítiques socials. «L’aigua és un dret i, com a tal, l’hem de garantir a totes les persones i unitats familiars, especialment les més vulnerables i les que estan en risc d’exclusió social. Per això l’ordenança de 2020 recull noves mesures per a aquests col·lectius. Pel que fa a la tarifa social de l’aigua d’ús domèstic, en 2013 la ciutat ja va ser pionera en implantar una bonificació en la quota de servei que, fins a l’any passat era del 90%. Des d’aquest any, la bonifiquem al 100% perquè entenem que la gestió municipal directa passa per garantir un servei de qualitat, social, equitatiu, de qualitat i eficient», ha explicat. Les famílies beneficiàries de la tarifa social sobre la factura d’aigua d’ús domèstic, eren, a 31 de desembre de 2019, de 2.492. D’ençà que es va posar en marxa el febrer de 2013, aquest ajut social ha generat bonificacions per valor de gairebé mig milió d’euros. Actualment, 376 abonats del servei d’abastament de Terrassa disposen d’informe RER.

Per a la tinenta d’alcalde, des de l’equip de govern «treballem perquè Terrassa es posicioni com una ciutat de referència en la Revolució Verda, amb un model de ciutat on l’aigua és part fonamental per la seva visió mediambiental i social». L’aplicació de la tarifa social comporta que la quota de servei de subministrament d’aigua es redueixi al 100% per als dos primers trams de consum, o sigui, fins a 30m3/trimestre. Aquest consum equival aproximadament a 100 litres per persona i dia per a una unitat familiar de tres membres, que és el que l’Organització Mundial de la Salut (OMS) considera que és un consum eficient per a cobrir les necessitats humanes bàsiques. L’ONU estableix un rang d’entre 50 i 100 litres d’aigua per persona i dia per afrontar aquestes necessitats (aigua per beure, sanejament, bugada…)

Compliment de requisits

Les persones usuàries i titulars de contractes de subministrament per comptador d’aigua en règim d’ús domèstic per al primer i segon tram de consum que poden optar a aquesta bonificació han de complir els següents requisits:

1. Ser major de 18 anys.

2. Estar empadronat en el domicili en el qual es demana la tarifa social.

3. Disposar d’uns ingressos màxims pel conjunt de les persones que conviuen al mateix domicili, iguals o inferiors als següents:

Residents Límit ingressos

1 11.154,82 €

2 15.616,75 €

3 o més 20.078,68 €

4. Que la persona sol·licitant, ni cap altre que visqui a l’habitatge, disposi d’altres immobles, propietats o immobles arrendats, excepte l’habitatge propi. Aquesta bonificació s’aplica tan bon punt s’hagin comprovat les dades i abans de tres mesos de la data de sol·licitud. El termini de l’aplicació de la quota és d’un any i després es renova automàticament un cop verificats el compliment dels requisits.

Més informació:

https://www.taigua.cat/ajuts-socials/

https://www.terrassa.cat/tarifa-social

Per fer la sol·licitud:

https://aoberta.terrassa.cat/tramits/fitxa.jsp?id=7747

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa