La novena Festa de la Paella de La Maurina se seguirà organitzant aquest dissabte al matí a l’allargat i costerut carrer de Núria, però la novetat en aquesta edició és que el jurat estarà format per tres membres de les associacions de comerciants de Ca n’Aurell, Roc Blanc i Sant Pere, a més del mateix tinent d’alcalde de Comerç, Xavier Cardona. Aquests quatre membres hauran d’escollir entre una desena d’equips participants la millor paella del 2025 perquè, després, els assistents i prèvia una mòdica aportació assaboreixin els plats d’arròs amb carn o peix, amb l’afegit d’una altra gran paella gegant per arribar aproximadament a les 500 racions.
Els equips participants estan formats de quatre persones que han muntat els diferents comerciants de La Maurina i els guanyadors obtenen 50 euros per cap perquè els puguin gastar en les botigues del barri. En total, els organitzadors calculen que es distribuiran cinquanta quilos d’arròs, entre els tres quilos per equip i la gran paella a la qual s’hi dediquen uns altres vint quilos i que compta amb la col·laboració de l’associació de La Cogullada pel gran recipient. Els tiquets per poder apuntar-se a l’àpat es poden comprar amb antel·lació per quatre euros a les botigues associades de Maurina Comerç i, si no, costen cinc euros el mateix dia de la festa.
“Volem que la gent vingui, que conegui la part bona de La Maurina, que n’hi ha molta”, va explicar el portaveu de Maurina Comerç, Eduardo Méndez, convidant la resta de ciutadans terrassencs. En aquest sentit, va considerar positiu que “altres associacions de comerciants participin i facin de jurat”, referint-se a les dels barris de Ca n’Aurell, Roc Blanc i Sant Pere. “És una manera d’implicar-les, que vinguin, tot i que el dissabte sigui un dia en què el comerç està obert”, va reconèixer Méndez.
Noves associacions de comerç de barri
Per la seva part, el tinent d’alcalde Cardona, que anava acompanyat de la regidora de districte, Laura Rivas, va recordar que recentment s’havia creat també l’associació de comerciants de Ca n’Anglada. “Estem en un moment molt dolç a nivell de ciutat amb aquest teixit comercial, que es va estenent pels barris”, va assegurar el responsable municipal que, a més, va avançar que la setmana que ve es presenta en públic la campanya de Nadal. “Això és el que ens demostra el barri de La Maurina, aquesta resiliència de treball en equip per tirar endavant el comerç en una zona tan important”, va voler destacar Cardona.
Els mateixos responsables de Maurina Comerç expliquen que, quan van començar a celebrar aquesta festa, el 2015 (els 2020 i 2021 es va haver de suspendre a causa de la pandèmia) hi havia una dotzena de participants en el concurs. I que, d’aquella primera edició, han tancat tots els comerciants menys tres. “Però n’hi ha de nous, aquesta és la nostra fortalesa”, va remarcar el portaveu de l’associació Méndez. “Alhora que hi ha establiments que malauradament tanquen, n’hi ha d’altres que agafen el relleu”, es va felicitar.
La cita aquest dissabte és a partir de les onze del matí, la degustació i deliberació del jurat a la una i el dinar de les paelles a dos quarts de dues. Però “a les dotze, els tiquets ja acostumen a estar esgotats”, va advertir el mateix Méndez.

