El proper dilluns Juan Ramon Vázquez Garcí prendrà el relleu al director de l’àrea de Territori i Sostenibilitat, Marc Cadevall, que ocupava la gerència de Taigua, per designació del consell d’administració de l’entitat pública empresarial local (EPEL), Terrassa Cicle de l’Aigua, des del 24 d’octubre de 2018. Vázquez, enginyer de camins, canals i ports (especialitat hidràulica i energètica) i que acredita una dilatada trajectòria professional en la gestió de l’aigua, era des del juliol de 2017 director de serveis del Cicle de l’Aigua de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

El nomenament es el resultat del procés de selecció iniciat a finals de l’any passat per ocupar la gerència de Taigua, al qual van optar 16 persones. Aquest nomenament s’inclou en la dinàmica corresponent a la transició d’una gestió privada a pública, i que ha convertit Terrassa en un dels municipis més grans de l’Estat que ha apostat per aquest nou model com a garantia d’un servei eficient, de qualitat, transparent, participatiu, equitatiu i social.

Tarifes congelades des del 2014

Pel que fa a les tarifes del servei d’abastament d’aigua, estan congelades a la ciutat des de l’any 2014 i, de fet, es preveu que continuïn així durant aquest 2019.

Es possible que les persones usuàries hagin notat a la primera factura de 2019, corresponent al primer trimestre, un lleuger increment d’uns 3 euros al concepte de quota de servei del rebut, derivat de la data en què es va fer el traspàs del servei, el 10 de desembre de 2018. Ja que la facturació es realitza sempre a 90 dies, l’anterior gestor va facturar a 70 dies (uns 3 euros menys de l’habitual). Per explicar i aclarir aquesta incidència i informar que la facturació del segon trimestre de 2019 serà l’habitual, Taigua enviarà properament una carta informativa a tots els abonats i abonades.

Reunió de l’OAT, l’11 d’abril

Una de les novetats que ha incorporat la gestió municipal directa del servei d’abastament d’aigua ha estat l’Observatori de l’Aigua de Terrassa (OAT), creat per articular la participació ciutadana en la definició de les polítiques i en les decisions estratègiques que afecten el servei. La primera reunió ordinària, de caràcter constituent, va tenir lloc el 20 de febrer i, des de llavors, se n’han convocat dues més: el 14 de març, per nomenar el càrrec de president, vicepresident, vocals de la comissió permanent i representants al consell de Taigua, i una altra prevista per l’11 d’abril, per aprovar el pla de treball, el pressupost d’enguany i la creació dels grups de treball. L’OAT està adscrit a l’Ajuntament de Terrassa, té un caràcter consultiu, assessor, deliberatiu i propositiu, amb capacitat per elaborar estudis, informes i propostes en la gestió de l’aigua. També té potestat per tirar endavant acords que hauran de ser considerats pel govern municipal amb l’objectiu d’incorporar la participació ciutadana en la definició de polítiques i decisions estratègiques per al bon funcionament del servei.

Millores en el servei de Taigua Una de les darreres actuacions de millora del servei ha estat la renovació de la flota de vehicles. Taigua manté alguns dels vehicles traspassats de Mina i, ben aviat, incorporarà 25 de nous, tres dels quals seran elèctrics, gràcies al contracte de rènting adjudicat mitjançat l’acord marc d’adquisició de vehicles i serveis de mobilitat sostenible del Consorci Català pel Desenvolupament Local. Trobareu més informació a la pàgina web https://www.taigua.cat

Nou comentari