MónTerrassa
Cingles i monòlits rogencs a la Vall d’Horta
  • CA
Recorregut de l’excursió pel Parc Natural de Sant Llorenç | Diba

Aquest recorregut s’endinsa per la bucòlica vall d’Horta, dins del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, entre un singular paisatge on cingles i monòlits rogencs contrasten vivament amb el verd dels bosc que entapissa la muntanya.

Longitud: 12,9 km

Durada aprox.: 3 h 32 min

Dificultat: Baixa-Mitjana

Descripció

El recorregut comença a Sant Llorenç Savall, al aparcament que hi ha al sud de la població, direcció a Castellar del Vallès. Es creuà la B-124 i s’agafa una pista que neix a l’esquerra d’una casa. Fins a tocar de la font del Llor se seguiran les marques de l’itinerari dels 3Monts. A partir de la Creu del Ricó el recorregut transcorre dins dels límits del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i quan portem una mica més d’una hora caminant (4,25 km) arribem al Marquet de les Roques, masia modernista construïda per encàrrec de la família del poeta Pere Quart (Joan Oliver), que acull el Centre d’Interpretació de l’itinerari dels 3Monts que uneix de Sant Llorenç del Munt, el Montseny i Montserrat.

Mas del Marquet de les Roques | Consell Comarcal del Vallès Occidental

Quasi a la meitat de la ruta arribem a la font del Llor, deu natural envoltada d’una exuberant vegetació. Pel corriol de l’esquerra penetrem en un bosc espès i després de diverses pujades i baixades ens situem al coll de Gavatx (684 m) punt més alt de la ruta, des de on podem accedir a les runes del castell de Roca Mur. Pel marge dret del torrent de les Comes anirem a parar a la pista asfaltada del Marquet de les Roques que, per l’esquerra, ens porta al trencall de la Muntada i can Brossa. Cal desfer el camí per on hem vingut per tornar a Sant Llorenç Savall.

Accés: Sant Llorenç Savall és una població comunicada amb Castellar del Vallès i Sabadell per la carretera B-124. Amb autobús s’hi arriba amb la línia L0623 Sabadell-Sant Llorenç Savall.