Isaac Albert, Jordi Ballart i Lluïsa Melgares, en l'acte de presentació de la Revolució Verda
Isaac Albert, Jordi Ballart i Lluïsa Melgares, en l’acte de presentació de la Revolució Verda | Lluïsa Tarrida

!--akiadsense-->

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; acompanyat del tinent d’alcalde de Promoció Econòmica i Projecció de la Ciutat, Isaac Albert; i de la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares; han presentat aquest divendres el nou model de ciutat concebut a partir del desenvolupament del Pla de Mobilitat 2016-2021, i la campanya La Revolució Verda que engega aquesta setmana el govern de Terrassa.

“Donem la benvinguda a la Terrassa del futur. Una Terrassa amb millor qualitat de vida, còmode i verda”, ha començat Ballart per tot seguit apuntar que aquesta “revolució verda” ha estat impulsada després del tancament “d’urgència” del pàrquing del portal de Sant Roc. “Calia actuar amb energia i hem vist una oportunitat per avançar les mesures ja aprovades en el Pla l’any 2017”, ha dit. Aquesta revolució, subratllen, va més enllà dels canvis en la mobilitat, també implicarà l’economia social, l’anella verda, els transports, el comerç… i no es limitarà als barris del Centre, sinó que està previst realitzar de manera progressiva actuacions a diferents districtes.

La campanya informativa arribarà a les llars en les pròximes setmanes en forma de revista, en la qual s’expliquen de manera didàctica i visual quins canvis es duran a terme i els motius pels quals es fa. “Volem convèncer però sobretot sumar i compartir el nostre model de ciutat amb tothom”, ha sentenciat l’alcalde de Terrassa.

Una de les pàgines de la revista informativa sobre la Revolució Verda
Una de les pàgines de la revista informativa sobre la Revolució Verda | L.T.

!--akiadsense-->

“Treure els cotxes de la ciutat”

El tinent d’alcalde Isaac Albert ha estat contundent quan s’ha pronunciat amb “hem avançat 3 anys el futur de la ciutat” amb l’objectiu de “realitzar la transformació urbana més important des que es va fer el redisseny de Vallparadís”. El republicà no s’ha amagat que l’objectiu final seria “treure els cotxes de la ciutat“, tot i que reconeix que és una fita pràcticament impossible. Tanmateix sí que creu que aquesta “revolució verda” servirà per “recuperar l’activitat econòmica de la trama urbana” i encara que ara mateix els comerciants no ho vegin així, “està pensat també per ells, per connectar els barris i el comerç de la nostra ciutat, de reactivar-lo i obrir-lo a la comarca”.

En la mateixa línia s’ha pronunciat la tinenta Lluïsa Melgares, que recorda que ha estat una decisió “valenta” tirar endavant abans del previst les mesures recollides dins del Pla de Mobilitzat i el Pla de Baixes Emissions. “Podem corregir i millorar aspectes del dia a dia en mobilitat, però la filosofia i l’objectiu de reduir els vehicles a la ciutat, disminuir el trànsit, el soroll i el consum energètic no el canviarem pas”, ha recalcat.