FGC reclama que els fons europeus prioritzin el transport públic i ferroviari

Per FGC la línia Vallès-Llobregat és un dels projectes claus de futur

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, ha demanat que part dels fons europeus “vagin encaminats al transport públic i ferroviari” i poder així “donar més oferta”. A l’acte de presentació de l’Any Europeu del Ferrocarril, el president dels FGC ha mostrat la seva inquietud pel repartiment dels fons: “Espero que es prioritzin aspectes amb allò que la UE ha fixat els seus paràmetres en les inversions”.

A l’acte també hi ha participat Manel Villalante, director de Desenvolupament i Estratègia de Renfe, que ha presentat un pla estratègic de desenvolupament d’una plataforma integral de mobilitat.”És un canvi estructural, no només de mobilitat”, ha afegit. Font ha posat sobre la taula els projectes prioritaris per FGC: des del tren tramvia a Tarragona, fins la R8 o la R9, la compra de trens, o la línia Vallès-Baix Llobregat, i ha reclamat al govern espanyol que “tingui clar els objectius” de mobilitat sostenible a curt i mitjà termini.

Font també ha volgut remarcar que aquesta “revolució verda” l’ha de finançar la mobilitat menys sostenible i ha aprofitat per recordar que a partir del 31 de desembre de 2021 els vehicles privats que travessin pel Portús deixaran de pagar el peatge mentre, en canvi, els trens de viatgers seguiran pagant: “Hem de pensar si estem fent malament alguna cosa estem”, ha dit.

Villalante ha parlat de la necessitat d’adaptar el ferrocarril al nou paradigma de mobilitat. Ha manifestat la voluntat de Renfe de desenvolupar una plataforma integral de mobilitat que permeti transportar a la gent de punt a punt: “Hem de fer el ferrocarril una peça fonamental, que acompanyi i no només transporti”, ha dit. Villalante ha explicat que, per fer-ho, Renfe buscarà aliats dins del sector de la mobilitat; des de les microempreses d’scooters, cotxes compartits, fins als taxis i les grans empreses. El directiu de Renfe ha explicat que l’objectiu és crear un espai comú i inclusiu que permeti la gent escollir el viatge que més li interessi.

Tant Villalante com Font han coincidit que la transformació digital i sostenible de la mobilitat a Europa implica reduir els desplaçaments en vehicles privats, augmentar l’ús del ferrocarril i la seva modernització i adaptació dins el paradigma de mobilitat actual.

Nou comentari