Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat les obres a l’estació de Pl. Catalunya

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat les obres a l’estació de Pl. Catalunya | Gencat

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat les obres a l’estació de Pl. Catalunya gràcies a les quals es podran implementar les noves freqüències a la línia Barcelona-Vallès i aconseguir que en hora punta hi hagi trens a Terrassa i Sabadell cada 5 minuts i a Sant Cugat, cada 2 minuts i mig. Els treballs han consistit en allargar les vies i les andanes per a permetre l’entrada automàtica dels trens. En paral·lel, s’ha ampliat el vestíbul, que ha guanyat espai i millorat els fluxos de circulació de persones. Amb aquesta obra, FGC culmina un dels treballs més importants que ha de permetre posar en servei els 15 nous trens l’any vinent i, per tant, millorar les freqüències per donar la màxima capacitat a la línia.

Les vies 1, 2, 3 i 4 s’han allargat fins a aconseguir una distància de 21,60 metres des del punt d’estacionament dels trens fins als topalls. Aquesta distància és un requisit de seguretat necessari per al nou mode d’operació. Per poder allargar les vies 1 i 2 s’han hagut de refer els accessos entre el vestíbul i l’andana central de les vies. Els nous accessos estan formats per dues escales mecàniques, una escala fixa i un ascensor.

Millora de la velocitat i la regularitat

S’ha implementat el sistema ATO (Automatic Train Operation), que millora la velocitat i la regularitat de la xarxa. L’ATO redueix el temps de trajecte entre estació i estació, ja que optimitza al màxim la velocitat de la via; el frenat és uniforme perquè el mateix sistema regula la velocitat i la va adequant a la distància que queda per al punt de parada; i la línia pot millorar les freqüències perquè els trens poden anar més ràpid. Aquest sistema és, a més, més eficient perquè estalvia energia ja que la conducció és més uniforme.

Amb la incorporació dels nous trens i la millora de les freqüències, la línia del Vallès guanyarà un 37% de la seva capacitat. Si ara pot realitzar 80 milions de viatges l’any, s’aconseguirà arribar fins als 110 milions de viatges l’any. De fet, donar més capacitat a les línies metropolitanes d’FGC amb l’estructura actual i amb nous serveis és un dels pilars de l’aposta de Ferrocarrils en la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat de l’aire.

Nou vestíbul

Els treballs d’allargament de les vies també han permès, en paral·lel, ampliar i renovar completament el vestíbul Rambla per aconseguir més espai i fer més funcional l’estació, que ha guanyat 63 metres quadrats. La barrera tarifària i les maquines d’autoexpendició de títols de transport s’han desplaçat i amb la nova distribució resultant s’ha pogut millorar l’espai de circulació de persones optimitzant, així, els fluxos d’entrada i de sortida.

En aquest enllaç hi ha el vídeo explicatiu de les obres: https://www.youtube.com/watch?v=_GNrRJ7ZrCU

Nou comentari