!--akiadsense-->
Representants veïnals i de la FAVT es van reunir amb el tinen d’alcalde Marc Armengol per parlar del Projecte de Construcció d’un Circuit Radial per vianants i ciclistes que constarà de dos trams: Terrassa- Matadepera i Matadepera- Sabadell.
Realitzat i finançat per la Diputació de Barcelona començarà la propera primavera i suposarà una inversió de 3,2 milions d’euros, dels quals la ciutat egarenca n’aportarà uns 300.000.
En la reunió, la representació veïnal va valorar-lo, per que potencia un model de mobilitat més sostenible que permet utilitzar menys el vehicle privat. No obstant això, es va plantejar que si l’Ajuntament de Terrassa col·laborava amb uns 300.000 euros es podien dedicar recursos a l’accés urbà cap a l’Hospital de
Terrassa. Es va apuntar que es podia incloure en el projecte la construcció d’un itinerari similar de vianants i
ciclistes que vagi des de Terrassa fins a l’Hospital, “una necessitat important per millorar l’accessibilitat” al centre sanitari plantejada reiteradament per la FAVT i el món veïnal, “sense resultats fins al dia d’avui”.
La FAVT explica que Lllavors es va presentar una altra iniciativaa, aquest en mans de la Generalitat, ambiciós i molt complet entre Sabadell i Terrassa, per la carretera N-150, que solucionaria també l’accés a
l’Hospital, però del qual no es tenien dates concretes d’implantació. “És evident que no és un
Projecte concretat, ni molt menys aprovat. Per tot plegat des de la FAVT demanem l’Estudi, Redacció i execució d’un Projecte d’itinerari per vianants i ciclistes que vagi des dels grups Montserrat fins a l’Hospital de Terrassa i que compleixi totes les Normes d’Accessibilitat per a tothom. I que mentre es desenvolupa, des de l’Ajuntament es dediquin els recursos mínims imprescindibles perquè s’obri un accés, encara que només sigui per vianants, des del pàrquing de la Funerària, passant per l’antic accés i per l’antiga cimentera, fins a l’Hospital… Així és demostraria a la Generalitat que és possible una altre accés, que no seria obligat utilitzar el pàrquing de l’Hospital i que s’evitarien aparcament pels entorns amb els riscos d’accidents que
comporta creuar aquesta carretera N-150 cada vegada més saturada”.