MónTerrassa
No fa tant temps d’aquesta foto d’una estació de Terrassa

Aquesta imatge ens trasllada a mitjans del segle passat, en concret al 1956. Ens trobem a l’Estació del Nord de Terrassa, quan encara no havia estat soterrada i era a l’aire lliure. El nom li ve perquè originàriament hi operava la Companyia dels Camins de Ferro del Nord d’Espanya. L’antiga estació de la línia de Manresa va entrar en funcionament l’any 1856 quan va entrar en servei el tram construït per la Companyia del Ferrocarril de Saragossa a Barcelona entre Sabadell (1855) i Terrassa. No va ser fins al maig de 1994 quan es va inaugurar la nova estació subterrània i es va començar a eliminar les vies en superfície, donant pas al nou passeig 22 de juliol.

Any 1956

L’arribada del tren del Nord, l’any 1856, i la instal·lació de l’estació als afores de la vila va comportar que el viatgers anessin amunt i avall per un camí entre camps d’oliveres. L’Ajuntament va voler transformar-lo en un vial adient d’una “ciutat” que donés vistositat a la sortida de l’estació. És per això que, en sessió plenària, acordà urbanitzar el camí i deixar una bona amplada. El van anomenar rambla (carrer del Nord).


El projecte de gran plaça no es va portar a terme. L’any 1871 Antoni Ventalló aixecava un edifici en el xamfrà entre els carrers de Mas Adei i del Nord, que més endavant seria el magatzem Humet y Hermanos, SA. El 1874 s’edificà en el xamfrà entre Cervantes i Vint-i-dos de Juliol. Per tant, la plaça quedà més reduïda del que s’havia projectat el 1862.
El 18 de març de 1862 l’Ajuntament acordava que la plaça de l’estació havia de ser porticada i que portés el nom d’Isabel II, i que el carrer nou que es volia obrir confrontant el carrer Mas Adei, portés el nom de Príncep Alfons (futur carrer del Nord).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa