MónTerrassa
L’Escola Mare de Déu de Montserrat, un exemple per les escoles argentines
  • CA

El director general de Escuelas del Gobierno de Mendoza (Argentina), José Manuel Thomas, ha fet una visita aquest matí a la Comunitat d’Aprenentatge de l’Escola Mare de Déu de Montserrat, centre educatiu de referència internacional dins les comunitats d’aprenentatge. Ha estat acompanyat de la regidora d’Educació, Teresa Ciurana; i la tinenta d’alcalde Núria Marín.

L’Escola Mare de Déu de Montserrat va apostar per la seva transformació en comunitat d’aprenentatge per tal de lluitar contra el fracàs escolar i millorar la convivència ara fa 20 anys. Aquest nou model combina la transformació del centre educatiu -amb l’ús de metodologies innovadores, la col·laboració de les famílies a l’aula, o la utilització de dinàmiques que afavoreixin el diàleg del grup-classe- i la del seu entorn -formació de les famílies i del professorat, obertura del centre a la comunitat o creació d’espais de diàleg per a tota la comunitat educativa-.

Visita del director de les escoles del Govern de Mendoza | Ajuntament de Terrassa

L’any 2001, el claustre de l’Escola va decidir per unanimitat esdevenir comunitat d’aprenentatge. Es tractava d’un gran canvi, nou model d’escola en què van de la mà la transformació del centre educatiu i la del seu entorn. En aquests 20 anys de funcionament, el projecte ha demostrat els seus efectes positius principalment sobre l’alumnat, que ha millorat el seu rendiment acadèmic i s’ha beneficiat d’una major personalització de l’aprenentatge. Però també sobre les famílies que han tingut l’oportunitat de participar en la vida de l’escola i de formar-se. I sobre el barri que ha tingut en l’escola un potent motor de dinamització comunitària.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa