MónTerrassa
Es refarà la connexió de la C-17 amb l’AP-7 en sentit Terrassa
  • CA

El tercer carril de la C-17 entre la C-35 i la ronda sud de Granollers donarà oxigen a aquesta via, reduirà les retencions i permetrà millorar l’activitat econòmica a la zona. Així ho ha assegurat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que ha explicat que l’actuació s’emmarca en un projecte global del Govern per millorar la capacitat i accessibilitat en aquesta carretera per on circulen 90.000 vehicles diaris. La intervenció també contempla una nova connexió amb l’AP-7 a Parets del Vallès, la remodelació de l’enllaç entre la C-33 i la C-17, la creació d’una nova rotonda a Montmeló i la construcció d’un nou accés des de la zona industrial de Can Montcau, on es troba la factoria Mango, entre d’altres. Tot plegat suposarà una inversió de 35 MEUR. La previsió és que aquestes obres es licitin durant el 2018 i vagin executant-se de forma progressiva per evitar majors col·lapses.

D’altra banda, el conseller ha manifestat que per absorbir el trànsit que es generarà en els pròxims anys a les zones industrials de Parets del Vallès, es remodelarà l’actual enllaç entre la C-35 i la C-17 de manera que millori la seva funcionalitat. A Parets, també es refarà la connexió de la C-17 amb l’AP-7 en sentit oest (cap a Sabadell i Terrassa), amb un nou ramal i l’ampliació amb un tercer carril d’un tram del tronc de l’AP-7 sentit Barcelona.

Rull ha explicat que diàriament per la C-17 hi circulen 90.000 vehicles i que el Govern preveu que aquesta xifra ascendeixi als 100.000 en els propers deu anys. En aquesta línia ha explicat que el tram entre Parets i Lliçà d’Amunt compta amb un elevat nombre d’accessos, de forma que la circulació a través dels dos carrils actuals sovint és poc fluïda a causa de les nombroses incorporacions que es van succeint al llarg del traçat.

Per tot plegat la Generalitat ha previst un conjunt d’actuacions que es duran a terme en 8 quilòmetres de traçat i permetran millorar la capacitat de la via i l’accessivilitat. La principal intervenció és l’ampliació de la calçada amb un tercer carril entre l’enllaç amb la C-35 i la ronda sud de Granollers. En aquesta zona es redirigiran els accessos actuals a través de calçades laterals a la C-17 mitjançant l’enllaç de la C-35 pel sud i el de la C-155 pel nord. Per millorar la capacitat de connexió de la C-17 amb les zones industrials adjacents s’habilitaran unes sortides intermèdies.

Paral·lelament, es reordenaran els accessos en el tram des del punt on s’uneixen els trànsits de la C-17 amb el de les autopistes AP-7 i C-33 fins l’enllaç de la C-35 (carretera de Parets del Vallès i Circuit de Barcelona-Catalunya). L’objectiu és que el tercer carril ja existent en aquest tram quedi lliure d’accessos i, així, millori la fluïdesa i la seguretat del trànsit. Es reconduiran tots els accessos directes actuals a través de l’enllaç de la C-35.

Addicionalment, es projecta una nova rotonda a la C-35 per facilitar el pas dels vehicles que provinguin de Montmeló i es desplacin cap a Barcelona i Vic per la C-17. A més, en aquest municipi, es farà una intervenció en el camí de Montmeló perquè els conductors puguin accedir directament a l’AP-7, la C-17 i la C-33.

Connexió a Can Montcau

En el tram comprès entre la Ronda sud de Granollers i l’enllaç amb la carretera BV-1432 de Lliçà d’Amunt, es preveu construir un nou enllaç que connectarà amb la zona industrial del coll de la Manya de Granollers i la zona de nova implantació industrial de Can Montcau, a través d’un nou pas inferior de la C-17. Així mateix, es formaran dos carrils de trenat per a facilitar els moviments entre aquest nou enllaç i la C-17.

Un retorn del 64%

Rull ha posat en valor la “rendibilitat econòmica i social” del projecte, ja que assegura que la taxa de retorn rondarà el 64%: “El Govern hi invertirà 35 MEUR però recuperarà 242 MEUR tenint en compte les hores que estalviaran els conductors – i que la Generalitat calcula que seran 4.600 entre tots els usuaris de la via cada dia -; l’activitat econòmica que es generarà gràcies a la millora de l’accessibilitat des dels polígons; així com la creació de llocs de treball”. A més, Rull ha valorat que hi haurà menys retencions i això vol dir que els ciutadans “guanyaran en qualitat de vida i temps de feina, alhora que significa que es reduirà la contaminació”, ha apuntat.

El conseller ha explicat que durant el 2018 s’aniran licitant les diferents actuacions i que la previsió és que les obres es vagin executant de forma progressiva per evitar que es generin més col·lapses en aquesta via.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa