MónTerrassa
El RACC proposa 20 mesures per reduir els accidents de trànsit

La preocupació per la millora de la seguretat viària ha estat sempre una prioritat per al RACC. La situació ha millorat molt i progressivament durant molts anys, però des del 2013 hi ha una situació d’estancament.

El RACC ha elaborat un Pla on recull les seves propostes, concretament 20, que han d’ajudar a rebaixar les víctimes d’accidents de trànsit els propers anys, amb el clar objectiu que el 2020 la disminució hagi estat del 50% respecte de les que teníem el 2010.

Joves

1. Accés gradual al permís de conduir

Implantar un sistema d’accés gradual al permís de conduir: permetent la conducció acompanyada a partir dels 17 anys, establint un sistema de formació progressiva i limitant inicialment les condicions d’utilització del vehicle (limitació en la conducció de nit, limitació del nombre d’ocupants, etc.).

Gent gran

2. Oferir instruments d’autoavaluació i millorar les proves d’aptitud

Trobar un millor equilibri entre autonomia i seguretat en la mobilitat de la gent gran, promovent instruments d’autoavaluació que orientin sobre l’oportunitat de seguir conduint i millorant el rigor de les proves d’aptituds psicocognitives realitzades a les persones majors de 75 anys.

Vianants

3. Campanyes de sensibilització per segments

Realitzar campanyes de sensibilització massiva adreçades sobretot a vianants homes majors de 75 anys, especialment en ciutat.

Ciclistes

4. Carrils bici segregats

Millorar la infraestructura per tal que la mobilitat ciclista sigui segura, optant per carrils segregats amb prou amplada, sempre que sigui possible, i potenciant els carrils bici unidireccionals per reduir el risc d’accident amb altres usuaris de la via.

5. Ús del casc i compliment del codi de circulació

Reforçar els nivells d’exigència en relació amb el compliment del codi de circulació, per tal d’assegurar una bona convivència de la bici amb vianants i vehicles motoritzats, i millorar les exigències de seguretat per als ciclistes, especialment en relació amb l’ús del casc.

6. Assegurança de responsabilitat civil

Establir progressivament un sistema de responsabilitat civil obligatòria, en línia amb altres països europeus

Motoristes

7. Bescanvi de multes per formació

Posar en marxa un sistema selectiu de bescanvi parcial de multes per cursos de formació, per tal de millorar l’actitud dels conductors de més risc.

8. Examen a conductors B+3

Implantar una prova d’aptitud de cost reduït per als nous conductors B+3, monitoritzant de forma molt més estreta l’evolució de l’accidentalitat d’aquest col·lectiu.

9. Conscienciació als grups de més risc

Dur a terme campanyes de conscienciació adreçades sobretot a motoristes masculins adults de més de 40 anys que circulen preferentment per carretera.

Conductors

10. Formació contínua als conductors i més coordinació entre les autoritats

Establir un sistema de formació contínua dels conductors que els ajudi a millorar les seves aptituds i actituds al volant, i també avançar en la millora de la comunicació entre autoritats de trànsit i sanitàries per tal de donar la resposta més adaptada possible a les necessitats dels diferents grups de risc, respectant la privacitat de les seves dades personals.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fi a juny 24, 2017 | 12:15
    fi juny 24, 2017 | 12:15
    El RACC El racc ha de millorar tots els serveis dels socis si no vol anar a la merda

Nou comentari

Comparteix