MónTerrassa
El Metro del Vallès es converteix en realitat amb una inversió de 750 milions
  • CA
Estació de Sarrià | FGC

!--akiadsense-->

!--akiadsense-->

La Generalitat ha invertit 730 milions d’euros en la millors del Metro del Vallès de FGC. El perllongament de les línies de Ferrocarrils a les línies S2 i S1 de Sabadell i Terrassa ha costat 430 i 400 milions, respectivament. Les dues capitals del Vallès Occidental veuen així com es reforça la seva vinculació amb Barcelona i tota la comarca i com el servei s’amplia a més barris de les ciutats, més enllà del centre. A més, des de la Generalitat es recorda que s’ha posat en funcionament el metro de la línia 9 i la T1, a l’Aeroport-Zona Universitària, amb una inversió de gairebé 2.900 milions, i s’han iniciat les obres de la L10 per connectar els barris barcelonins de la Marina i de la Zona Franca. Tot plegat, va dir el president Carles Puigdemont, per atendre “una demanda no només de les institucions sinó dels ciutadans, que són els veritables destinataris de tot aquest esforç”.

El cap de l’Executiu va explicar que es tracta d’una inversió en els darrers anys de 3.800 milions “per millorar la qualitat de vida de les persones”, i que s’ha fet on es concentra més població de Catalunya i on hi ha més activitat econòmica. Tot plegat, ha suposat una “rendibilitat social”, que s’ha correspost en un augment significatiu dels usuaris, que ha permès, “poder congelar les tarifes i, fins i tot, en alguns casos, també rebaixar-les”, ha afegit.

El president de la Generalitat contraposa l’esforç inversor i la gestió de la Generalitat els darrers anys destinat a millorar el transport públic dels ciutadans“en relació a la inversió o al compromís d’inversió que fan els qui encara ara tenen no només els diners, sinó les competències i la responsabilitat per fer que funcioni i no funciona”. “L’Estat espanyol, que és titular del servei de rodalies i de regionals, continua amb la seva desídia, deixadesa i abandonament”.

Cal afegir que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va afirmar que la freqüència dels trens de FGC a Terrassa passarà a ser de 5 minuts, quan actualment és de 7-8. Per fer-ho, a partir del 2019 s’incorporaran 15 nous trens a la línia del Metro del Vallès. D’aquesta manera, segons ha manifestat el govern català, la compra de nou material mòbil permetrà incrementar freqüències i donar resposta a l’augment de demanda que està experimentant la línia, accentuat amb el perllongament de Terrassa, en servei des de fa un any, i que es potenciarà amb el de Sabadell.

Els nous trens, que s’han de fabricar, suposaran una inversió total d’uns 130 milions d’euros. El nou material permetrà reduir a la meitat la freqüència de pas entre Plaça Catalunya i Sabadell, en passar de 10 a 5 minuts. La mateixa freqüència que serà entre Plaça Catalunya i Terrassa. “L’obsessió de la Generalitat és la qualitat”, ha afirmat Rull. A partir de l’experiència d’FGC, “acreditem que sabem gestionar bé els ferrocarrils d’aquest país; quan tenim el control dels trens, de les vies, de les estacions, del sistema, podem oferir un bon servei a la ciutadania i això que fem amb FGC ho volem fer amb el conjunt de la xarxa ferroviària del país”, ha conclòs el conseller.

El conseller ha posat en valor l’esforç inversor de la Generalitat i en contraposició amb l’Estat, de la mateixa manera que va fer-ho Carles Puigdemont. “En moments de dificultats pressupostàries, qui incrementa la xarxa ferroviària, qui incrementa en quilòmetres i túnels és la Generalitat”, ha dit. “Allò que ara gestiona l’Adif, si ho gestiona la Generalitat, les coses poden funcionar molt millor”, ha afegit Rull. “És la nostra reivindicació i ho reivindiquem amb fets”, com els perllongaments d’FGC i l’adquisició del nou material mòbil.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa