Des del 14 de juliol passat el vial sud de l’avinguda Béjar ha destinat un dels dos carrils de circulació a la creació de 86 places d’aparcament exprès i 34 places d’aparcament per a motocicletes. “Des del BiTer veiem bé aquestes mesures per afavorir el comerç d’aquest eix, les necessitats del veïnat i reduir l’aparcament incívic”.

“Tanmateix, veiem ara que les condicions de circulació per a la bicicleta en aquest vial sud de l’avinguda han empitjorat, encara que abans tampoc eren gaire amables. Ara no queda clar si els ciclistes hem de circular per l’espai estret que queda entre els vehicles aparcats a l’àrea exprés i el carril de circulació o hauríem de circular pel centre del carril restant de circulació com qualsevol altre vehicle. Totes dues opcions no són amables per a les bicicletes i, a més, prohibides per a les persones usuàries de VMP (ja que el límit de l’av. és de 50 km/h).”

“Des del BiTer demanem que es busqui una solució per convertir l’avinguda en un eix amable per als vehicles de la nova mobilitat (bicicletes i patinets elèctrics). Una possible solució passaria per destinar un dels dos carrils de circulació del vial nord a un carril bici de doble sentit a tota l’avinguda. Mentrestant, proposem que es limiti la velocitat a 30 km/h, com s’ha fet a moltes altres avingudes semblants i es pinti el pictograma per recordar que les bicicletes i patinets poden circular pel centre del carril”.

Nou comentari