MónTerrassa
“La meva filla no és cap número ni l’educació ha de ser un sorteig”
  • CA

Aquesta setmana, la regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Terrassa ha afirmat que un 91,3% de famílies amb infants de P3 han accedit a la plaça que havien demanat en primera opció. Es tracta d’un percentatge inferior només en 2 punts percentual respecte l’any passat. Aquest divendres 27 de maig ha començat el període d’ampliació de peticions per a les sol·licituds de plaça de P3 sense assignació, l’última fase del procés de preinscripció abans de les llistes definitives el 10 de juny.

Les famílies que no han obtingut plaça a cap de les opcions que havien demanat rebran ara un correu electrònic de la Generalitat informant-les de la possibilitat d’ampliar les sol·licituds demanades fins al dia 1 de juny. L’Oficina Municipal d’Escolarització (OME) oferirà acompanyament a les famílies en aquest procés de triar una de les aproximadament 120 vacants que tenen a la seva disposició en diferents centres de la ciutat.

“És indignant”

Malgrat això, els nervis i la preocupació de desenes de famílies a la ciutat continua. Jenny M. és una de les mares que ha vist com el seu fill es quedava sense plaça i ha volgut explicar a MónTerrassa com ho està vivint:

“Sóc una de les moltes mares afectades que a Terrassa ens hem quedat sense col·legi per als nostres fills. És indignant que, en el meu cas, hagi seleccionat fins a 5 opcions i cap d’elles ens hagi tocat. La baixada de ràtios a 20 nens per línia és una vergonyós, ja que sempre han estat 25-28 nens per classe i línia.

Ara ens envien un comunicat per informar-nos que els nostres fills no tenen plaça als col·legis seleccions i que tens 3 dies per escollir un col·legi corrents, encara que estigui a l’altra punta e la ciutat o que no t’agradi gens el tipus de projecte educatiu que tingui. Qui em pagarà la benzina o el transport públic per portar la meva filla a l’altra banda de Terrassa? Qui em pagarà el servei de menjador perquè no tinc ningú que pugui anar allà a recollir-la? Haig de deixar de treballar per poder portar i recollir la meva filla del col·legi?

La meva filla no és cap número perquè s’hagi de fer un sorteig. No és un número per decidir si entra o no en el col·legi que nosaltres la volem portar. Jo sóc, al costat del seu pare, els que hem de decidir quin tipus d’educació volem pels nostres fills. Per això, demanem que s’amplïin les ràtios i línies que calgui perquè puguem donar-los la millora educació.

Gràcies”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Marc a maig 29, 2022 | 20:07
    Marc maig 29, 2022 | 20:07
    La reducció de ratios la va proposar terrassa en comú el 2018. Gràcies a ells i al Ballart han centrifugat els alumnes del centre a les afores. Ni pagant pots accedir a la concertada i ens proposen anar a centres d'alta complexitat com a solució. Tot això de reduir les ratios és per no tancar les linies que no tenen demanda. Enlloc de premiar les escoles que ho fan bé, a fer mitja amb les dolentes. Benvinguts al comunisme on la meritocràcia no existeix. Després de 7 o 8 generacions, em venen ganes de marxar de la ciutat que tant he defensat.
  2. Icona del comentari de: Zoraya a maig 29, 2022 | 22:15
    Zoraya maig 29, 2022 | 22:15
    I encara has d'escoltar coses com que al final som pocs els que ens hem quedat sense assignació ( després que hi hagi gent que ha posat fins a 10 opcions), com si això fes que el mal individual del nen que es queda fora de les seves opcions fos menor, com si més de 40 nens en aquesta situació no signifiqués res. I es tracta d'això: 43 nens que no rebran l'educació desitjada per la seva família, i que estaran molt cansats perquè hauran de matinar molt i passar més hores fora de casa innecessàriament, per no tenir un col·legi pròxim. Això es diu educació de qualitat?. I si parlem dels treballs... la majoria de les famílies ha triat centres basant-se també en la premissa de poder arribar a temps als seus llocs, a veure quantes d'aquestes famílies ho perden. Gràcies a aquest govern per permetre exercir el dret ple a triar escola, per contribuir al manteniment de l'ocupació, i per facilitar la conciliació laboral i familiar. Gràcies per reduir la ràtio un any en què l'índex de nens de Terrassa és major que uns altres i per pensar que la millor opció és derivar-los a un centro en l'altra punta de les seves cases, en comptes d'ajustar l'oferta de cada centre a la demanda real. (Manera irònica)
  3. Icona del comentari de: Leandro a maig 29, 2022 | 22:30
    Leandro maig 29, 2022 | 22:30
    La Regidora Ciurana y el ayuntamiento de Terrassa celebra que "sólo" el 4% de los niños hayan quedado sin plaza. Como ellos gobiernan sólo para el 96% de las familias, entiendo que el 4% debe poder dejar de pagar impuestos. ¿Alguien sabe como se tramita esto? Gracias
  4. Icona del comentari de: FRANK a maig 31, 2022 | 13:05
    FRANK maig 31, 2022 | 13:05
    El educadors estan parlant de les RATIOS fa 40 anys. Acabarem amb un mestre per cada alumne. Els pobrets que estudiavem fa anys al costat de 60 o 70 alumnes debem ser uns inútils ignorants. El problema és que als MESTRES se´ls hi ha de donar AUTORITAT, que ve d´AUTOR i no de portar una pistola a la cintura. Els alumnes han de tractar al mestre de "vostè". I si convé, els mestres també han de tractar als alumnes de "vostè", 3ª persona del singular, perque actualment els docents tenen POR dels alumnes. Reben moltes vegades amenaces i tot. La sol·lució a tot aquest problema està escrita (a disposició de quí vulgui llegir-ho) i dipositada a l´Universitat Ramon Llull. És l´estudi de Carles M.Espinalt intitulat “READAPTAR ELS EDUCADORS” i “PSICOESTETICA I LA RENOVACIÓ PEDAGÒGICA que va dipositar allà fa més de 30 anys pels seus deixebles Carles i Carme Giménez Camins. Aquests estudis són una Deixa al Pais de Carles M.Espinalt producte del seu combat POLITICO-SOCIAL que va des de la creació. d´ Omnium Cultural, Club d´ amics de la Unesco i passant per ser el primer signant del manifest CATALÀ A L´ESCOLA (que li costar ingressar als calabossos de la via Laietana).
    • Icona del comentari de: Toni a juny 03, 2022 | 08:36
      Toni juny 03, 2022 | 08:36
      Céntrate en algo que te dispersas, por cierto la ratio no la elijen los profesores y segundo el problema son las líneas una ratio baja beneficia a todo el mundo. Ahora se tiene que priorizar la elección de centro de la familia.
  5. Icona del comentari de: Raquel a maig 31, 2022 | 14:56
    Raquel maig 31, 2022 | 14:56
    No n'hi ha escoles dolentes. Totes tenen les seves singularitats i es una pena que gente hagi de marxar de la se va zona.
  6. Icona del comentari de: Cristina a juny 02, 2022 | 22:47
    Cristina juny 02, 2022 | 22:47
    Nosaltres hem fet un trasllat de població aquest curs i ens hem sentit completament discriminats en veure que l'Ajuntament tenia la voluntat d'ampliar rati a l'escola que volíem i que teníem a 10 minuts de casa per a nouvinguts però no per a la nostra filla. L'equitat vers a uns mai ha de significar la discriminació vers a uns altres. Amb tot el nostre respecte als nouvinguts.

Respon a FRANK Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa