En Comú Podem ha presentat aquest dilluns una Proposició No de Llei (PNL) a la Comissió de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per a la construcció i posada en marxa de diversos bescanviadors de Rodalies amb l’objectiu de “millorar i potenciar la mobilitat a les comarques del Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental” . La iniciativa ha estat aprovada amb els vots d’Unidas Podemos-En Comú Podem-Galicia en Común, PSOE, ERC, PP, Cs, Grup Mixt i Foro Asturias.

La PNL planteja la necessitat de facilitar l’intercanvi ferroviari de la R8 (Martorell-Granollers), la línia de menor demanda del sistema de Rodalies del Vallès. Concretament, es proposa un bescanviador a les estacions d’Hospital General de Catalunya i Volpelleres per a enllaçar les línies S1 i S2 de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) amb la línia R8 de Rodalies, situades en aquests puntsa més d’un quilòmetre de distància.

Amb aquest intercanvi, la línia augmentaria fins a 14.000 usuaris i usuàries al dia, triplicant els actuals i “cobrint les necessitats de transport públic de gairebé mig milió de veïns i veïnes del Vallès, incloent els municipis de Sabadell i Terrassa”, ha indicat la diputada Laura López, que ha defensat la iniciativa.

En Comú Podem advoca per la construcció d’un bescanviador en la intersecció de les línies ferroviàries R8 i R4, al municipi de Barberà del Vallès, perquè “incrementaria la utilitat de la línia R8 i afavoriria la mobilitat en transport públic i ferroviari de més d’1 milió de persones”.

Aquests bescanviadors suposarien “un impuls decisiu en la lluita contra el canvi climàtic i, a la vegada, un important increment en la promoció del transport públic ferroviari”, defensa Joan Mena, diputat de ECP que signa la iniciativa i que recorda que aquestes intervencions implicarien “unes inversions molt assequibles per al pressupost públic i un gran benefici social i ambiental”.

De fet, insisteix Mena, “amb aquests bescanviadors es contribuiria també a la promoció i adaptació del transport públic a les necessitats dels seus usuaris i usuàries, que en moltes ocasions no veuen en el seu disseny inicial i en les seves freqüències una solució viable per a cobrir les seves necessitats de transport quotidià”.  

Nou comentari