MónTerrassa
Dos nous camions per a la recollida de residus de càrrega lateral
  • CA
Presentació dels dos camions de càrrega lateral | Aj. Terrassa

!--akiadsense-->

Eco-Equip, S.A., l’empresa municipal que gestiona el servei de recollida de residus a Terrassa, ha presentat aquest dimecres a les seves instal·lacions (carrer de l’Esla, 34) els dos nous camions recol·lectors per al sistema de recollida selectiva de residus de càrrega lateral incorporats a la seva flota, que ha adquirit per un import de 519.291 euros. L’acte ha comptat amb la presència del tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Marc Armengol; acompanyat del gerent d’Eco-Equip S.A., Josep Miquel Colomer.

Amb aquesta compra, Eco-Equip comptarà amb un total de sis vehicles per cobrir les tres línies de càrrega lateral que actualment hi ha a la ciutat, l’última de les quals es va implantar el març a vuit barris més per millorar i modernitzar l’eficiència en el servei. La quarta línia entrarà en funcionament al 2019, ja que el ple de juny va aprovar, dins el programa Terrassa Barris en Marxa 2018, una inversió total de 1.132.760 euros destinada a la compra de dos camions recol·lectors més (519.290 euros) i 750 contenidors (613.470 euros).

Un sol conductor dels vehicles

Els nous vehicles recol·lectors presentats són dos camions de l’empresa Volvo Group Espanya SAU amb xassís Renault i caixa recol·lectora Ros Roca de 25 m3. Els camions estan equipats amb un sistema elevacontenidors polivalent i recorreran una ruta prefixada per tal de recollir els residus. Així, quan arribin a una bateria de contenidors s’aturaran, els elevaran i els bolcaran automàticament a la tremuja del recol·lector. En acabar aquesta operació, els dipositaran a la seva ubicació habitual. El sistema de càrrega lateral requereix que els contenidors estiguin ubicats a la dreta en el sentit de circulació. Aquests mateixos vehicles també són els responsables de traslladar els residus fins al centre de tractament que correspongui.

El servei de recollida de residus de càrrega lateral es presta amb un únic operari, que és la persona conductora del vehicle i que realitza el treball sense necessitat de baixar del camió. Això ha comportat una reubicació del personal, ja que el sistema de càrrega posterior necessita una persona conductora i un o dos operaris, en funció de la fracció de residus a recollir. Aquest personal es destina ara a les tasques prèvies de repàs de les zones per tal d’evitar dificultats a l’hora de buidar els contenidors, una tasca a la qual es dediquen bona part de les persones que fins ara fan la recollida manual dels contenidors.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa