Definides les millores del servei d’autobusos urbans pel període 2020-29

El Ple Extraordinari aprova l’inici de l’expedient que detalla les característiques d’un servei renovat

Els autobusos nous de Terrassa | Cristóbal Castro

El Ple de l’Ajuntament de Terrassa va aprovar ahir en sessió extraordinària l’inici de l’expedient de contractació de la concessió del servei de titularitat municipal de transport públic col·lectiu i urbà de viatgers de Terrassa. Els informes que conformen aquest expedient defineixen com serà el servei per al període 2020-2029 a la ciutat.

Un nou servei dissenyat per incrementar la demanda i guanyar persones usuàries en la quota modal que té aquest mitjà de transport a la ciutat, a fi d’assolir l’objectiu de reducció del 12% de l’ús del vehicle privat que estableix el Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa, per millorar les condicions ambientals i de salut de la ciutat, així com fluïdesa del trànsit. Les millores més significatives que es defineixen en aquests informes són:

• Renovació de 40 vehicles amb tecnologia híbrida i/o elèctrics.

• Avançament de l’inici del servei: s’iniciarà més d’hora al matí per facilitar la connexió amb totes les estacions de tren, de forma que totes es línies passaran per les estacions abans de les 6.10 h.

Reducció dels intervals de pas de les línies afegint quatre vehicles més al servei diari, fent que el temps d’espera dels viatgers sigui inferior. El 51% de les persones usuàries es beneficiaran d’aquesta millora.

Ampliació del servei del mes d’agost tant en freqüències com d’amplitud horària.

• Canvis a les línies que permeten millorar l’accessibilitat als polígons industrials de la ciutat, fent-los més competitius per la implantació d’empreses o activitats.

• Millora el servei cap a l’Hospital de Terrassa amb freqüències de 15 minuts.

• Creació d’una línia circular interna per les avingudes que envolti la futura zona de baixes emissions, facilitant l’accés en transport públic.

• Configuració d’una xarxa de transport públic més comprensible, amb millors connexions i integrada amb les 7 estacions de la xarxa ferroviària de Terrassa.

• Totes les línies passaran per alguna de les estacions de tren i 6 d’elles passaran per l’intercanviador, l’Estació del Nord.

Reducció del pas d’autobusos per carrers estrets del Centre.

Reducció del temps de recorregut de les línies 8 i 9 circulars, establint l’accés als vehicles articulats per dues portes, amb doble validadora, per reduir a la meitat el temps que els vehicles estan aturats a les parades.

Increment de l’horari d’atenció de l’Oficina de Mobilitat, des d’on es podran tramitar tots els títols de transport, inclòs la T-Blanca.

• Establiment de nous mecanismes de control de l’operador, més efectius que els actuals, per tal de garantir una correcta prestació del servei i dels requeriments del contracte.

Nou comentari