El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet fixa el 2021 per acabar amb la injustícia de les zones tarifàries, que penalitza especialment la ciutadania de Terrassa. El titular del departament li explica en una piulada en resposta a un usuari dels Ferrocarrils de la Generalitat. Des de la capital egarenca fa anys que es fan campanyes i que es denuncia una situació que perjudica, i molt, la butxaca. Un exemple, la T-Jove de dues zones (de Sabadell a Barcelona) cota 142 euros, mentre que la de 3 (de Terrassa a la capital catalana pels mateixos quilòmetres) en val 199, 20. Tenint en compte que és un abonament que fan servir majoritàriament els universitaris, en una carrera de 4 anys i amb una mitjana de tres per curs -és trimestral-, un terrassenc paga gairebé 700 euros més que un sabadellenc.

Als @FGC un veí de Terrassa m’ha preguntat pels preus i les freqüències. Li he pogut explicar que tindrem una tarifa per distància a partir de 2021 i 15 nous trens a partir de 2020, que passaran cada 5’ entre Terrassa/Sabadell fins a STC i cada 2,5‘ entre STC i BCN#mobilitat2019pic.twitter.com/GCMLE7O1uD

Nou comentari