Pas endavant per fer una realitat la connexió entre les autovies A-2 i B-40 al seu pas pel municipi d’Esparreguera. El govern espanyol, a través del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, ha donat el vist-i-plau a l’informe d’impacte ambiental del projecte que ha de permetre millorar la seguretat viària en aquest punt d’enllaç entre les dues vies, segons informa l’Agència Catalana de Notícies. Els treballs estan pressupostats en 27 milions d’euros.

La connexió ha de permetre incrementar la capacitat de la B-40, altrament coneguda com a Quart Cinturó, en el tram comprès entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. Amb la futura connexió es preveu un augment notable de trànsit, ja que es convertirà en la primera via ràpida d’unió entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat.

Les obres han de permetre millorar l’accés i ampliar-lo d’un a dos carrils en direcció Barcelona. A més, allarga el carril d’accés al tronc de l’A2 i el de sortida a ca n’Amat, així com reforçar el ferm i crear un nou pas superior de la carretera C-55 sobre l’A-2. A més, també es construirà una passera per a vianants per sobre d’aquesta autovia per unir Esparreguera amb els nuclis de Can Rial i Mas d’en Gall, i reordenar els accessos a Abrera.

Un estudi elaborat el febrer de 2017 per part de l’Institut Cerdà, i i defensat per patronals com la Cecot o la plataforma Fem Vallès evidenciava que “l’impacte macroeconòmic del tram de la B-40 entre Abrera i Terrassa un cop finalitzat suposaria un estalvi de 24M d’euros anuals”. D’aquí la importància que el govern espanyol inverteixi allò promès i el finalitzi el més aviat possible. La darrera data fixada pel Ministeri és el 2022. Aquest tram ha quedat totalment deslligat de la segona fase, que aniria de Terrassa fins a Granollers, i que ha plantejat molts problemes mediambientals i té una forta oposició en contra de partits i moviments ecologistes.

Nou comentari