MónTerrassa
Ja circulen trens a Terrassa que permetran les freqüències de 5 minuts

Avui s’han posat en servei els primers trens 115 de la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat. A l’entorn de l’estiu entraran en funcionament les 15 unitats previstes en marxa i serà llavors quan s’incrementaran les freqüències: 5 minuts des de les estacions de Terrassa i Sabadell i 2,5 minuts des deSant Cugat.

El nou Contracte Programa amb la Generalitat permet als FGC fer que els trens cada 5 minuts a la línia S1 de Terrassa siguin aviat una realitat. També, culminar projectes per guanyar capacitat de transport per fer front a l’emergència climàtica i vertebrar el territori.

El nou Contracte Programa assegura el finançament d’FGC per executar els projectes estratègics a curt i mig termini que permetran incrementar la capacitat de transport públic a la regió metropolitana de Barcelona, l’àmbit de Lleida i, per primera vegada, al Camp de Tarragona i impulsar projectes de futur perquè FGC faci un salt qualitatiu en la seva activitat pel que fa al nivell de servei i impacte territorial. Tots els projectes estan alineats, alhora, amb els eixos principals de l’acció de Govern: descarbonització, desenvolupament territorial i digitalització.

Per a la descarbonització de la mobilitat, els projectes a curt i mig termini (abans de 2030) són:

  • Més capacitat a la línia Barcelona-Vallès: Implementació de les noves freqüències (trens cada 5 minuts des de Terrassa i Sabadell i cada 2,5 minuts des de Sant Cugat a les hores punta) gràcies a l’arribada de les noves unitats 115 (2022).
  • Connexió de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia: Perllongament entre Pl. Espanya i Gràcia, amb una oferta de més de 60 milions de noves places de transport públic. S’està acabant el projecte constructiu. En servei l’any 2026-2027.
  • Nou servei a la línia Llobregat-Anoia: Pel que fa al transport de viatgers, millora dels serveis que permetran guanyar 25 milions de viatges l’any i integració urbana a Manresa i Igualada.
  • En l’àmbit de les mercaderies, incorporació aquest 2022 de 5 noves locomotores híbrides.
  • Millores a Lleida: Arribada d’un nou tren per a la línia Lleida-La Pobla de Segur (2022) i operació del servei de la línia Lleida-Manresa (2024).
  • Connexió ràpida entre l’aeroport i Barcelona: Inici dels serveis ferroviaris amb la terminal T1 (2024-205)
  • Tram del Camp de Tarragona: El 2022 és licitarà el projecte constructiu perquè pugui estar enllestit el 2025.

Increment de la capacitat de transport públic amb els nous projectes

FGC

I els projectes estratègics de futur (a partir de 2030):

  • Nou túnel que permeti desdoblar la línia del Vallès des de Sant Cugat.
  • El Metro del Delta del Llobregat.
  • El tren d’altes prestacions entre Barcelona i Occitània.
  • Rodalies de Catalunya.

Nou comentari

Comparteix