MónTerrassa
Caduca de nou l’expedient ambiental del IV Cinturó del tram Terrassa-Granollers
  • CA

L’expedient ambiental del tram Terrassa-Granollers del Quart Cinturó ha caducat, i per tant, l’estudi informatiu anunciat pel Ministeri de Transportes no es podrà tramitar. Així ho afirma la Campanya Contra el Quart Cinturó rque equereix al Ministeri de Transición Ecológica que apliqui la legislació ambiental i decreti la caducitat de l’expedient. És la tercera vegada que ha caducat l’expedient ambiental d’aquest tram que finalitza a la Roca del Vallès.

El passat 4 de gener, la Campanya Contra el Quart Cinturó, a través de l’ADENC, va presentar un escrit a l’òrgan ambiental, responsable de la tramitació ambiental de projectes, en què demanava al ministeri que notifiqués la resolució de caducitat i l’arxiu de l’expedient ambiental a la Dirección General de Carreteras (Ministerio de Transportes). D’aquesta manera, subratllen la tramitació de l’avaluació ambiental del projecte s’ha de retrotraure al tràmit inicial, ja que ha expirat el termini per sol·licitar una pròrroga.

L’adjudicació de la redacció de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del Quart Cinturó (o cierre de la Autovía Orbital, o B40, o Ronda del Vallès, depèn de qui la referenciï) va ser anunciada al BOE núm. 310, el desembre de 2017. El 30 de abril de 2018 el Ministerio de Medio Ambiente va iniciar el període de consultes ambientals per determinar l’abast de l’estudi d’impacte ambiental. El document va ser emès per aquest Ministeri a principis d’octubre de 2018. Aquest document d’abast és vàlid durant dos anys. Per tant, aquest document d’abast va perdre la validesa a l’entorn del Nadal de 2020, diuen des de la Plataforma. L’estudi informatiu no pot ser sotmès a informació pública sense l’estudi d’impacte ambiental, per la qual cosa el promotor, el Ministerio de Transportes, haurà d’iniciar de nou la tramitació ambiental.

En projecte des dels anys 90

Tres caducitats en un mateix expedient, en 16 anys de tramitació, palesen la incapacitat del Ministerio de Transportes i del govern espanyol, fins i tot amb diferents partits polítics al capdavant, per resoldre un conflicte obert a principis dels anys 90 i que continua viu, en part, gràcies a la seva incapacitat”, exposen des de la plataforma i afegeixen que “aquesta nova caducitat palesa la nul·la necessitat del Quart Cinturó des del punt de vista de la mobilitat i que la seva construcció respon principalment a interessos polítics molt vinculats als dels lobbies de les constructores”.

“En definitiva, l’expedient caduca perquè qui el dirigeix manté una visió obsoleta de la gestió pública, i menysté una visió integrada i sostenible del territori i de les infraestructures“, sentencien, i per això reclamen novament que s’apliqui el canvi de titularitat i recursos del Quart Cinturó a favor del Govern de la Generalitat, i convida la Generalitat, consells comarcals del Vallès Oriental i Occidental i ajuntaments afectats a demanar la resolució de caducitat al Ministerio de Transición Ecológica.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa