MónTerrassa
S’aturen dues jornades de vaga del SAD del Consell Comarcal
  • CA

Les dues primeres jornades de vaga del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) del Consell Comarcal del Vallès Occidental (CCVOC) han quedat desconvocades, segons ha informat el sindicat de Comissions Obreres en un comunicat. Les vagues estaven previstes pels dies 25 i 26 d’octubre, i 2 i 3 de novembre, però amb aquesta aturada, només segueixen convocades les dues últimes jornades. Aquesta aturada és degut a que l’empresa People Plus Innovation, del Grup Optima, s’ha compromès a iniciar un període de negociació amb el Comitè, i en base als punts fixats per aquest s’ha acordat desconvocar les dues primeres aturades del servei dels dies 25 i 26 d’octubre.

Segons CCOO, l’empresa ha manifestat la seva predisposició a seure a la taula de negociació i abordar les reivindicacions del Comitè, tot i que la conciliació prèvia, celebrada el dimecres 20 d’octubre al Tribunal Laboral de Catalunya, va finalitzar sense acord. Davant d’aquest moviment, el Comitè de Vaga ha decidit desconvocar les dues primeres jornades de vaga previstes el dilluns i dimarts vinent, i iniciar una negociació amb la voluntat d’assolir les reivindicacions plantejades, tot això fent una prèvia consulta a les treballadores.

Vaga el 2 i 3 de novembre

A l’espera del desenvolupament de les negociacions, previstes pel 26 i 28 d’octubre, es mantenen convocades les aturades del servei pels dies 2 i 3 novembre, en defensa de les condicions de treball de les treballadores del SAD.

Des de que l’any 2020 People Plus Innovation va iniciar la prestació d’aquest servei, s’han succeït conflictes i incompliments, tal i com afirma CCOO. Des del sindicat han comunicat que “quan els usuaris són afectats per aquesta mala organització del treball, l’empresa culpabilitza a les treballadores, que lluny de ser la causa, són també les víctimes d’aquest desgavell funcional”.

El sindicat denuncia que l’empresa vulnera el conveni vigent formalitzant contractes per jornades inferiors a la que aquest regula, la mala gestió dels calendaris laborals i la borsa d’hores, la manca de prevenció de riscos laborals i d’activació dels protocols, així com els incompliments de la formació. Afegeixen també l’incompliment per part de People Plus Innovation del compromís d’increment salarial adquirit en la licitació del servei, motiu pel qual CCOO ha iniciat una demanda judicial.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa