x

Els guanyadors de la jimcana de la Setmana del Consum 2019 | AJUNTAMENT DE TERRASSA

Aquest dilluns s’inicien les diferents activitats que, com cada any, organitza el Servei de Consum de l’Ajuntament de Terrassa per conscienciar la ciutadania dels drets i obligacions de les persones consumidores. La Setmana del Consum és un esdeveniment que es ve celebrant a la ciutat des de fa diversos anys, igual que a moltes d’altres ciutats d’arreu. Les activitats de la Setmana del Consum d’enguany se centren en un concurs diari al programa matinal «El Submarí» de la Ràdio Municipal de Terrassa (95,2FM), on es faran preguntes sobre temes d’actualitat de consum i les persones que hi participin podran guanyar àpats en diferents restaurants de la ciutat.

El dijous 12 de març, tindrà lloc al Teatre Principal l’obra de teatre «La botigueta», a càrrec de la companyia Tanaka Teatre, adreçada a l’alumnat de 3er i 4r de primària de les escoles La Roda, Antoni Ubach, Enxaneta, Roc Alabern i Salesianes. El divendres al matí se celebrarà la 20a Gimcana del Consum pels comerços de la ciutat, amb la participació de les escoles Sala i Badrinas, Auró i Les Arenes. El mateix divendres a la tarda, a més, tindrà lloc la cloenda de la Setmana del Consum, amb una festa a la Plaça Vella a partir de 17.30 h, amb la Companyia La Tresca i la Verdesca. En el marc del Programa de Govern de l’Ajuntament, el Servei de Consum duu a terme accions d’informació, assessorament i educació en el àmbit del consum per tal de fomentar un consum més sostenible i integrador, facilitant també l’accés als mecanismes de resolució de conflictes de manera més eficient.

També vetlla per a la protecció dels drets de les persones consumidores. Durant el 2019, el servei de Consum va rebre un total de 7.963 consultes (4.118 presencials, 3.283 per telèfon i 562 per internet). Els temes més consultats van ser, en primer lloc, les queixes sobre el sector de les telecomunicacions, en segon lloc, de les elèctriques i, en tercer, del sector de les assegurances. El Servei va rebre 1.219 sol·licituds de mediació de les quals 941 va ser mediacions i 61 arbitratges. Es van tramitar 76 queixes, 32 denúncies i 35 tallers de consum responsable a les escoles i centre cívics. La Setmana del Consum té els seus orígens en el dia 15 de març de 1962, quan el president dels Estats Units d’aleshores, John Fitzgerald Kennedy, va pronunciar un discurs al Congrés nord-americà sobre la Defensa dels Drets de les Persones Consumidores. Des d’aleshores a nivell internacional, es considera aquest dia com l’inici de les polítiques públiques en aquest àmbit i és per això que l’Organització de les Nacions Unides va declarar aquesta data com a Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores.

Nou comentari