MónTerrassa
Armengol es queixa del canvi sobtat de velocitat a 120KM/h al IV Cinturó
  • CA

El tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa, Marc Armengol, expressa el seu desacord davant les formes amb què la Direcció General de Trànsit (DGT) ha aplicat la mesura d’elevar fins als 120 km/h la velocitat màxima permesa al tram central de l’autopista B-40, entre Viladecavalls i Terrassa, que fins ara estava limitada a 80 km/h.

Armengol lamenta que aquesta mesura s’hagi aplicat “amb total unilateralitat i d’esquenes a l’Ajuntament de Terrassa”, i considera que, “abans de prendre una decisió d’aquestes característiques i d’aplicar-la amb la celeritat amb què s’ha aplicat, era totalment necessari consensuar mesures alternatives amb l’Ajuntament, mesures de consens que tinguessin en compte les polítiques municipals que prioritzen la qualitat de l’aire i la reducció de la contaminació”.

“Cal gestionar la velocitat màxima en funció dels nivells de contaminació existents, tal i com es recull en el propi Pla de Millora de Qualitat de l’Aire de la Generalitat de Catalunya. Cal recordar que alguns vehicles dièsel emeten fins un 30% més d’òxids de nitrogen i fins al doble de partícules, circulant a 120 km/h que si ho fessin a 80 km/h”.

El tinent d’alcalde afegeix que “és necessari que el missatge cap a la ciutadania sigui clar i inequívoc, i que totes les decisions que s’emprenen des de qualsevol administració contribueixin als objectius comuns de millora de la qualitat de l’aire i lluita contra el canvi climàtic. Es per això que reclamem la confecció d’un pla de mobilitat únic que ultrapassi fins i tot la regió metropolitana, amb la implicació de totes les administracions competents que permeti lluitar contra la contaminació atmosfèrica de tota la zona de forma conjunta”.

L’Ajuntament disposa del Pla de Millora de Qualitat de l’Aire 2015-2020, que proposa accions concretes per a la millora i el restabliment de l’aire al nostre municipi. Així mateix, el Pla de Mobilitat Urbana 2016-2021, aprovat inicialment pel Ple Municipal de l’Ajuntament de Terrassa el 30 de juny per àmplia majoria, estableix com una de les seves prioritats reduir els límits de velocitat en vies interurbanes.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Rossinyol a novembre 16, 2016 | 14:37
    Rossinyol novembre 16, 2016 | 14:37
    Sr. Marc Armengol, els autobusos que vam comprar a la deixalleria i els que tenim circulant algun dels quals aviat aniran al ralli de Sitges, contaminen poques, oi? Diguem-ho tot i seguem clars
  2. Icona del comentari de: Miquel200 a novembre 16, 2016 | 17:17
    Miquel200 novembre 16, 2016 | 17:17
    Un respecte pels vehicles del Rally de Sitges, de moment a cap vehicle se li ha incendiat el motor, guanynt per golejada els autobusos de Terrassa Si els vehicles emeten un 30% més d'òxids de nitrogen però triguen un 30% menys a recórrer el mateix tram gracies a aquests 40km/h addicionals , no s'equilibra? A veure si algo ho pot raonar i em treu de l'equívoc.
  3. Icona del comentari de: Capità Enciam a novembre 17, 2016 | 09:05
    Capità Enciam novembre 17, 2016 | 09:05
    Sr. Miquel 200 & Cia. Quan diu aquestes xifres... té en compte si el vehicle és gasoil o gasolina? Si ha passat les revisions correctament i té els filtres antipartícules en perfecte estat? La antiguitat del vehicle? I per ultim. Ha comprovat quin tram (amb metres) han canviat de 80Km/h. a 120Km/h? Val la pena fer tant de rebombori per 100 metres o TOT AIXO NO ÉS RES MES QUE POLÍTICA I POPULISME Gracies
  4. Icona del comentari de: Miquel200 a novembre 17, 2016 | 14:53
    Miquel200 novembre 17, 2016 | 14:53
    Capità Enciam, a la noticia hi trobarà la resposta. En quan a que tot a això és política i populisme, completament d'acord, estic segur que contaminen molt més les cues que es formen a molts punts de la ciutat i això si que és competència del regidor, per no parlar d'un transport públic eficient i competitiu.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa